Tvůrci českého RPG Dex představují netradiční first-person horor Ghost Theory
zdroj: Archiv

Tvůrci českého RPG Dex představují netradiční first-person horor Ghost Theory

30. 11. 2015 19:15 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Zatímco tvůrci z pražského studia Dreadlocks slaví komerční úspěch svého kyberpunkového RPG Dex a dokončují jeho konzolové verze, rozjeli vývoj dalšího titulu, který nám blíže představili během nedávné vývojářské konference GDS 2015. Pod názvem Ghost Theory se ukrývá first-person survival horor, který nespoléhá na laciné lekačky nebo hororovou dekadenci po vzoru Silent Hill her. Cílem tvůrců je vytvořit s pomocí netradičních technik vizuálně zajímavý zážitek pro VR headsety i normální obrazovky, v jehož rámci přistupuje hráč jako lovec duchů k řešení problémů v nelineárních a podle skutečných lokací vytvořených úrovních spíše vědeckým způsobem.

Nádobíčko lovce duchů

Klasických lekačkových hororů vychází relativně hodně, řada z nich standardně podporuje VR headsety. Ghost Theory ale nechce být další podobnou hrou v řadě. Ne, že by atmosféra neměla být napínavá a dusná, ale jestli se leknete, tak hlavně proto, že špatně vyhodnotíte situaci a ducha či strašidlo, které si jinak lebedí ve svých zajetých rituálech, prostě naštvete. Aby k tomu nedošlo, máte v každé z misí k dispozici nejenom sadu speciálního vybavení, ale i jisté netradiční schopnosti.

Třeba díky jasnozřivosti můžete buď spatřit rovnou ducha, nebo minimálně vidět stopy, které za sebou zanechává. Anebo jste schopni vidět události, které se k duchovi nějakým způsobem pojí a mohou poskytnout dílčí indicie k dalšímu postupu. S pomocí svěcené vody lze očistit posednuté objekty, s použitím UV lampy odhalit ektoplasma jako stopu po duchovi, kyvadlo dokáže odhalit pod zemí pohřbené objekty a speciální kamera může natočit i zjevení ducha.

Nelineární strašení podle skutečných událostí

S pomocí uvedeného a dalšího vybavení sbíráte stopy, nahrávky a jiné důkazy, které by měly vést k vyřešení každého případu, inspirovaných záhadami skutečnými. Jednou z nich je například známé řádění ducha v domě na 30 East Drive, Pontefract.

Dreadlocks však nezůstávají pouze u inspirace ideové – kde to bude možné (kvůli rozpočtu či povolení), místa nasnímají a přenesou do hry, aby zachovali autentičnost jednotlivých případů a lokací. Zároveň se ale nevyhýbají čerpání inspirace ze známých hororových filmů a historek, protože na prvním místě je pro ně zábava, přestože schovaná v napětí, možná i strachu, ale též v nelineárním postupu.

Plněním úkolů si totiž vyděláváte na lepší vybavení, které umožní řešit jednotlivé záhady odlišnými způsoby. Klidně můžete zkusit jít po duchovi přímo a třeba to vyjde. Dost dobře se ale může stát, že vás rychle zlikviduje, protože na více životů se v Ghost Theory opravdu nehraje. Pak nezbude než si sehnat nebo vydělat na pořádné vybavení a nejdříve sesbírat potřebné důkazy. 

Netradiční zážitek nejenom pro VR headsety

Ghost Theory by měla vyjít jako klasická hra pro PC a konzole, kterou si zahrajete na monitoru nebo displeji. Primárním cílem tvůrců je však tvorba hry, která bude skvěle fungovat při hraní na libovolném z dostupných VR headsetů, které by si měly odbýt premiéru příští rok na jaře nejpozději.

Používají proto stereoskopickou kameru, aby prostorový pocit hráče byl co nejlepší. Zároveň virtuální realitě přizpůsobí též uživatelské rozhraní, které by se mělo obejít bez klasických menu a tlačítek. Všechno podstatné by měl dělat hráč přímo ve virtuálním prostoru. Vzhledem k tomu, že vývoj Ghost Theory se ale nachází v rané fázi, musí na spoustu řešení tvůrci ještě přijít.

Rozmyšlenou už ovšem mají vizuální stylizaci, zejména zpracování postav lidí i duchů. Postavy totiž hrají živí herci, které snímá zmíněná stereoskopická kamera. Zahrané scény pak tvůrci po dokreslení detailů zapracují do scén a výsledek by měl vypadat jako úvodní obrázek tohoto článku.

O budoucnosti Ghost Theory rozhodne Kickstarter

Celou řadu aspektů Ghost Theory ještě Dreadlocks ladí a testují, základ je ovšem už nyní jasný. S ohledem na zajímavý koncept, který se snaží duchařskou tématiku pojmout více vědečtěji a vážně, je navíc vhodné, že hra není určená pouze pro VR headsety. Jakkoli je spousta hráčů na tuhle technologii zvědavá, přeci jenom bude zpočátku hůře dostupná. A někdo preferuje tradiční zážitek tak jako tak.

Jestli se ale Ghost Theory někdy dočkáme, o tom ve výsledku rozhodně úspěch či neúspěch v kickstarterové kampani. Spustit by ji měli Dreadlocks v průběhu ledna příštího roku, kdy plánují zveřejnit další informace, pravděpodobně i první záběry ze hry a snad i demo pro majitele VR headsetů. V závislosti na tom, jak hra uspěje, nebo ne, potažmo kolik vybere, bychom se pak první epizody Ghost Theory mohli dočkat ještě v roce 2016. Ale to už předbíháme, protože předtím musí tvůrci překonat celou řadu překážek.

Nejnovější články