Taktická akce Wartile vás zve do Valhally v klasickém formátu deskovek
zdroj: Archiv

Taktická akce Wartile vás zve do Valhally v klasickém formátu deskovek

9. 2. 2018 13:30 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

V dnešní době se světy stolních her a těch digitálních prolínají víc než kdy dříve. Může za to především velice častá implementace karet do her, od kterých byste takový prvek možná vůbec nečekali. I Wartile obsahuje kartičky, jenže v tomto případě zašla inspirace deskovkami ještě mnohem dál. Wartile totiž vypadá jako kdejaká stolní skirmishovka.

Wartile sice nemá svůj licenční předobraz v konkrétní deskovce, ale je to v podstatě jen zdigitalizovaná forma libovolné kompetitivní wargame s figurkami odehrávající se na hexových dílcích. Možná vás takový popis nenaláká hned, ale netvrďte mi, že to na pohled nevypadá pěkně. Souboje Vikingů se odehrávají na překrásných diorámách, které jsou běžné mezi modeláři, případně mohou připomínat bojiště z figurkového Warhammeru.

I Wartile má své figurky, se kterými cupitáte po hexech vstříc vítanému vítězství, ale i vítané smrti s následným hodováním ve Valhalle po boku bohů. Je tu vůbec něco, co nevychází z deskovek? Je, ta nejvýznamnější část – soubojový systém.

zdroj: Archiv

Zatímco ve stolních hrách to prakticky nejde udělat jinak, než že se s protihráčem střídáte v tazích, ve kterých využíváte akční body k pohybu figurkami a jejich útoku, Wartile se snaží tuto nedílnou součást svého já urychlit. Souboje probíhají v reálném čase, přesto je do nich vnesena pořádná porce taktiky. Nemůžete k někomu napochodovat a jen ho urubat k smrti. Vaše útoky mají cooldown, tedy provedou se pokaždé po uběhnutí několika vteřin.

To nabízí spoustu prostoru pro manévrování a pozměnění taktiky za pochodu, přičemž se nemusíte otravovat s odklepáváním tlačítka „Konec tahu“. A pokud se obáváte, že by to na vás mohlo být moc rychlé a dáváte přednost klidnějšímu, rozvážnějšímu přístupu, je vám k dispozici zpomalení toku času.

Wartile se po roce dostává z fáze předběžného přístupu, během které slušně nabobtnala. Značného prohloubení se dočkal příběh, byl zaveden systém reputace, podle kterého poznáte obtížnost střetů, jednotlivé figurky můžete vybavovat různými zbraněmi a částmi zbroje, a hra by samozřejmě neměla trpět bugy a chybami.

Celkově to působí jako svěží přístup k zpracování digitální deskovky. Autoři se naštěstí nedrželi jako klíšťata mechanismů, které fungují ve fyzické podobě, ale v té digitální by už nemusely. Grafika je kouzelná, možnosti úprav figurek rozsáhlé a příběh snad nezklame. Wartile vyšla teprve včera (Steam), ale už stihla posbírat slušnou řádku kladných hodnocení, takže studio Playwood Project zjevně nešláplo úplně vedle.

Nejnovější články