Vertikalita úrovní je dána základní premisou. Styx se potřebuje prodrat úrovněmi neskutečně vysoké věže Akenash, kde lidé a elfové ochraňují Strom, zdroj něčeho co se nazývá Amber. Styx potřebuje Amber nakrást, protože touží po bohatství, ale průnik do výšin věže by mu mohl leccos napovědět o vlastním původu či minulosti. Ostatně, Styx je vůbec první goblin a zjevně touží poznat, kde se vzal, kdo ho stvořil, kdo je jeho bůh, otec a duch svatý. Kdo z nás by to nechtěl vědět?!
Levely či patra věže jsou otevřené, což prý podle tvůrců umožňuje plnit úkoly, vraždit nepřátele a krást artefakty na mnoho způsobů. Ať už zvolíte jakoukoli cestu (způsob), měla by být stealthová. Jako goblin toho v přímém střetu s pravděpodobně větším soupeřem moc nenaděláte. Tvůrci z Cyanide se chlubí, že všemožní nepřátelé (elfové, zmutovaní orkové, lidské stráže apod.) budou pohánění natolik inteligentní inteligencí, že se zvládnou přizpůsobovat vaší strategii. Možná vám na podesáté už neskočí na ohraný trik a nenechají se vylákat do temné uličky, kde je klepnete po hlavě. Možná už si popáté začnou hlídat temná místa a zastíněné kouty s vědomím, že právě tudy se snažíte proplížit kolem nich.
Zmíněný RPG prvek má ve hře podobu získávání zkušeností, speciálních pohybů či sil (možnost vytvářet klony) i nových zbraní v rámci šesti talentových stromů. Takže nic světoborného, co by ze hry dělalo RPG. On ale koncept stealth akce z fantasy prostředí bohatě stačí. Potenciál mu nejde upřít.
Styx: Master of Shadows vyjde ještě v průběhu letoška na PC. Oficiální stránky zatím neběží, video ze hry k dispozici není. Ale obrázky by tu byly, tak se na ně podívejte. Styx bude rád za každého nového kámoše.