Vývojářské studio Firefly sice nebude chybět na nadcházejícím Gamescomu, ale první informace o své historické strategii Stronghold 3 nakonec přece jenom dalo s předstihem německým herním časopisům. Po pěti milionech prodaných kusů v celé sérii jsou hráčská očekávání samozřejmě vysoká a třetí díl je dle prvních dojmů "větší, krásnější a také přístupnější".
Vyjma pomyslného návratu ke kořenům jedničky, což v praxi znamená např. možnost mučit vesničany, se lze těšit na snadnější budování i správu hradu. Už vás nebudou rušit žádní kriminálníci, krysy, nebo spory o území. Hra nabídne dvě kampaně, jednu spíše ekonomickou, druhou zaměřenou čistě na boj, v obou případech ale příběh naváže na události z prvního dílu a tehdejší porážku vašeho nepřítele Wolfa.



Ten jakýmsi záhadným způsobem nyní vstal z mrtvých a k jeho definitivní smrti nyní směřuje celých třicet herních misí. Některé se budou odehrávat ve dne, jiné třeba při západu slunce, což umožňuje nové dynamické střídání dne a noci. Oproti minulým dílům budou vaše i nepřátelské armády čítat nanejvýš stovky vojáků, nikoliv tisíce, jak tomu bylo ve Stronghold 2.
Z prvního dílu hra dále převezme systém vaší popularity u vesničanů a hrady by pro změnu měly vypadat realističtěji: čím dále od nich budete stavět, tím budou domy zbědovanější a chudší, jako tomu bývalo ve skutečném podhradí. Fanoušky jistě potěší, že lze nyní stavět i zakulacené zdi, díky čemuž se opevnění hradů pěkně "zaoblí".
Stronghold 3 pro PC vyjde příští rok.