Square Enix chce po zklamání z Final Fantasy VII Rebirth skončit s exkluzivitami
zdroj: Square Enix

Square Enix chce po zklamání z Final Fantasy VII Rebirth skončit s exkluzivitami

13. 5. 2024 15:30 | Novinky | autor: Adam Homola |

Square Enix oznámil výrazný posun směrem k multiplatformní strategii, která zahrnuje všechny velké hráče: Nintendo, PlayStation, Xbox i PC. Cílem není samozřejmě nic jiného, než rozšířit záběr a diverzifikovat možnosti výdělku.

Především jde ale o reakci na Final Fantasy VII Rebirth, tedy nedávnou exkluzivitu pro PlayStation. Ta byla pro Square Enix údajně zklamáním – jednoduše se jí na jedné platformě nepodařilo prý dosáhnout takových výdělků, jaké si od toho vydavatel sliboval a jaké očekával na základě prodejů prvního dílu remaku. A proto se nově bude firma soustředit na všechny myslitelné platformy.

Rozhodnutí zaujmout širší tržní přístup následuje po finančním roce, kdy herní gigant zaznamenal pouze 1% nárůst čistých tržeb, ale velký 38% pokles zisku z her. Pokles ziskovosti je připisován slábnoucím příjmům z MMO a mobilních her, vysokým nákladům na vývoj a nárazovému odpisu 112 milionů liber (v přepočtu přes 3 miliardy korun) ze zrušených projektů. I přes tyto neúspěchy ale došlo k 51% nárůstu zisku.

V rámci svého nového obchodního plánu se chce Square Enix zaměřit na maximalizaci digitálních prodejů a získávání nových uživatelů na PC, které považuje za klíčovou příležitost k růstu. Společnost také plánuje vydávat mobilní hry na iOS, Android a potenciálně i na PC, přičemž mobilní gacha hra Final Fantasy Ever Crisis by měla vyjít i na Steamu.

Nová strategie Square Enixu dále zahrnuje využití duševního vlastnictví v různých mediálních formátech, což naznačuje, že populární franšízy jako Final Fantasy a Dragon Quest se mohou objevit nejen ve hrách. Začíná se tak někde potají plánovat nějaký nový seriál podle her japonského vydavatele? Možná ano.

Exkluzivity jako takové jsou stejně prakticky mrtvé, respektive se jich zuby nehty drží jen Nintendo, které zatím nemá důvod měnit. Těžko si teď ale vzpomenout třeba na poslední úspěšnou first party exkluzivitu Microsoftu pro Xbox a teď už i Sony vydává některé své hry na PC, byť tedy (zatím) s poměrně velkým zpožděním, a ještě ne všechny. Pokud si tak nebude Square Enix schopný vyjednat gigantický balík peněz jako kompenzaci za potenciální ztrátu zisků kvůli absenci prodejů na jiných platformách, nebude už dělat velké exkluzivity ani on.

Nejnovější články