Špionážní Clandestine propojí v co-opu role hackera a agenta
zdroj: tisková zpráva

Špionážní Clandestine propojí v co-opu role hackera a agenta

27. 11. 2013 17:43 | Novinky | autor: Petr Poláček |

První informace o kooperativní špionážní akci Clandestine vyvolávají vzpomínky na akční RPG Alpha Protocol od Obsidianu. Kdyby se tvůrcům z Logic Artists podařilo z Clandestine vybrousit podobně nedokonalý klenot, jakým pro mě je Alpha Protocol, neváhal bych jim potřást pravicí.

Zatím je to však jen zbožné přání podpořené lákavým konceptem, jehož ústředním motivem je spolupráce dvou hráčů při špionážní činnosti. Jeden z nich si hraje na operativce v poli, plíží se, zabíjí a odposlouchává. Druhý v roli hackera pro něj sbírá informace a obrazně řečeno mu otvírá různé dveře a zámky na dálku – imaginární i ty reálné.

Clandestine je druhý projekt dánského týmu Logic Artists, který se jako svou prvotinou blýsknul povedenou historickou RPG tahovkou Expeditions: Conquistador, na níž si však musel vydělat na Kickstarteru. Clandestine by však měla/mohla být jiný případ, protože v tiskové zprávě se nic o výběru peněz na Kickstarteru, aby hra vznikla, nehovoří. Jak už je vám jasné, změna oproti prvotině je také žánrová a dobová.

...

Clandestine se odehrává v roce 1996, pět let po pádu želené opony a tím pádem i oficiálním konci studené války mezi východem a západem. Někomu však nedá zdánlivý špionážní mír spát a prozatím z neznámého důvodu likviduje bývalé špióny tajných služeb NATO i států sovětského bloku jednoho po druhém. Jako ovce. Logicky to vyvolává napětí, které by mohlo přerůst v něco většího, klidně i novou politickou či vojenskou krizi.

V roli agenta, který slouží bůhví komu, bude úkolem hráče cestovat po různých lokacích na celém světě, vkrádat se zde do důležitých objektů, krást důležité listiny, zjišťovat podstatná fakta a občas také někoho tiše odstranit. Cílem je samozřejmě zjistit, co se to hergot vlastně děje. Proč umírá tolik bývalých agentů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Samotná špionážní akce je však jen jednou tváří Clandestine. Tvůrci z Logic Artists se drží aktuálního trendu asymetrického multiplayeru a vedle role agenta v akci vám nabízí možnost hrát si na hackera. Oba způsoby hraní se mají spojit při kooperativní hře, ale tisková zpráva je prozatím dosti skoupá na podstatné detaily.

Bude možné hrát hru v singlu libovolným ze dvou způsobů s tím, že roli druhé postavy převezme AI? Nebo bude Clandestine možné hrát jenom ve dvou. Pokusím se tyto informace z tvůrců vypáčit, zatímco se budu tiše modlit, aby si tvůrci opravdu vzali z Alpha Protocol alespoň částečnou inspiraci.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Je mi jasné, že mou náklonnost ke hře od Obisidianům mi kdokoli může vmést se smíchem do ksichtu, protože Alpha Protocol byla hra dosti kontroverzní a do značné míry i plná chyb. Nabídla mi však slušné propojení jednodušší akce a výborné RPG složky. Od Clandestine bych čekal solidní akci a výborně zpracované hackování, plánování a stealth. Ale hlavně by se Clandestine mohla u Alpha Protocol inspirovat po stránce atmosféry. Uvidíme příští rok, kdy hra na PC vyjde.

Nejnovější články