S remastery Dragon Age nemáme počítat. Ve firmě zbylo málo lidí, kteří by pamatovali, jak první hry vznikaly
zdroj: BioWare

S remastery Dragon Age nemáme počítat. Ve firmě zbylo málo lidí, kteří by pamatovali, jak první hry vznikaly

5. 11. 2024 11:15 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Nově vydaný Dragon Age: The Veilguard rozdmýchal zájem o kultovní RPG sérii a s tím se nabízí otázka, jestli náhodou v EA neplánují nějaký balík remasterů jako v případě Mass Effect: Legendary Edition. Mohli by tak oslovit nové fanoušky, nebo naopak staromilce, kteří mají s novým směřováním série problém.

Kreativní ředitel Bioware John Epler ale rovnou říká, že je podobný projekt velmi nepravděpodobný, byť by si nějakou kolekci osobně přál. Což je s podivem, protože třeba první Mass Effect je starší, než Dragon Age: Prameny.

Problém je proprietární engine Eclipse, který Bioware v sérii hrách používalo až do vydání Dragon Age: Inquisition, se kterým přešli na Frostbite, engine, který využívá drtivá většina studií pod EA. A s tím se ve firmě téměř vytratila znalost toho, jak Eclipse fungoval. Mass Effect vznikal na Unreal Enginu 3, což remasterování pro legendární edici značně ulehčovalo.

zdroj: vlastní video redakce

„Jsem asi jeden z dvaceti lidí v Bioware, kdo Eclipse používal. Předělat staré díly nebude tak jednoduché jako Mass Effect, proto bych v to moc nedoufal, i když se říká: ‚Nikdy neříkej nikdy.' Můžeme jen doufat,“ říká Epler v rozhovoru pro The Rolling Stone.

Nejnovější články