Producent Planescape Torment chystá 3D dungeon Deathfire
zdroj: tisková zpráva

Producent Planescape Torment chystá 3D dungeon Deathfire

11. 11. 2013 19:21 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Odkazovat se na Planescape Torment, když chci vaši pozornost upřít na úplně jiný titul, může být levná taktika, ale doufám, že zabere. Planescape Torment je jedním z titulů, jehož název má prakticky každý oddanější hráč vypálený v mysli, i když jej nehrál. Guido Henkel hru skutečně produkoval, takže se jí klidně může chlubit. A jeho aktuální projekt Deathfire: Ruins of Nethermore navíc stojí za pozornost.

Možná si ještě pamatujete na vikinské RPG Thorvalla, s nímž Guido Henkel a jeho tým totální propadli na Kickstarteru minulý rok. Chtěl na něj vybrat milion dolarů, získal pouze 47 tisíc. Prostě průšvih, ani ten Planescape mu nepomohl. Když vystřízlivěl a znovu nabral tvůrčích sil, navrhl koncept dungeonu, na jehož realizaci nebude potřebovat zas tak velké peníze, ale pořád půjde o hru podle Guidova gusta. Deathfire: Ruins of Nethermore má být first-person dungeon ve stylu Wizardry, který přebírá některé aspekty her Dungeon Master, Might & Magic, Grimrock a Realms of Arkania, což je další Guidovo dítko.

Vývoj hry už několik měsíců probíhá (ostatně už vás o hře informoval před pár měsíci Aleš), ale až před pár dny Guido spustil kampaň na Kickstarteru. Tentokrát potřebuje k realizaci hry „jenom“ 390 tisíc dolarů, přičemž zatím vybral skoro 53 tisíc. Už v této chvíli má tedy více, než kolik se podařilo vybrat na realizaci Throvally. A není divu, koncept Deathfire: Ruins of Nethermore je totiž mnohem jasnější, čitelnější a na první pohled si člověk dokáže jeho realizaci představit.

...

Deathfire je singleplayerový dungeon, který vás nechá bojovat a řešit komplexní hádanky v interiérech i mimo kobky, ale opakuji – pouze v pohledu první osoby, protože to podle vývojářů je jediný způsob, jak hráče zcela pohltit. Nehledě na to, že z produkčního hlediska je first person pohled méně náročný, než pohled izometrický.

Po světě nebude váš hrdina lítat od čerta k ďáblu sám, nýbrž v partě až šesti lidí, z nichž čtyři budou ovladatelní, zbylá dvě místa obsadí NPC postavy. Stejně jako v sérii Realms of Arkania budou mít hratelné i nehratelné postavy v partě své vlastní osobnosti, problémy a z jejich interakce vyplyne další herní rovina. Klidně se dvě postavy mohou porvat, pozabíjet se, zamilovat se a tak dále.

Herním světem se budete pohybovat klasicky dungeonově po políčkách, ne volně. Souboje budou tahové, ne v reálném čase. Chybět nebude sbírání předmětů a jejich kombinování za účelem výroby zbraní, pastí a jiných předmětů. Produkce bude fungovat na základě receptů, které se budou hodit i pro očarování předmětů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jak moc bude proklamovaná příběhová linie zajímavá, se teprve uvidí, slíben je ale interaktivní dialogový systém. Ve hře bude figurovat několik politických frakcí, k nimž se budete moci přidat nebo jim sloužit, což ale znamená, že si tím znepřátelíte ostatní. Pokud to bude fungovat jinak než černobíle, jsem pro všema desíti. To samé ale platí o hře jako takové.

Svou podporu projektu Deathfire ještě zvážím, ale začínám být docela nalomený. Autorský otisk Guido Henkela na sérii Realms of Arkania je docela dobrou motivací…

Nejnovější články