Představení remaku (nebo tedy rebuildu, jak svůj projekt originálně nazývají sami tvůrci) původního Dead Space z roku 2008 patří k nejpříjemnějším překvapením uplynulého léta. Hororový hit od již zaniklého studia Visceral Games si berou na paškál vývojáři z Motive Studios a EA má plán vyrovnat se kvalitou nové verze remakům Resident Evilu.
Ze hry jsme dosud viděli jen kratičký teaser, který kromě potemnělých chodeb USG Ishimura ukázal jen hlavního hrdinu Isaaca Clarka v charakteristickém obleku. Včera ale proběhl vývojářský stream, na němž studio Motive ukázalo několik záběrů z velmi rané fáze hry a podělilo se o novinky, které přeleštěná verze přinese.
Pokud jste doufali v extenzivní gameplay, budete zklamáni, stream se mnohem více věnoval ukázkám konkrétních aspektů a ukazoval hru v podobě, v jaké ji určitě hrát nebudeme. Přesto ale z eventu vyplynulo několik zajímavých detailů.
Tak například, Isaac bude tentokrát mluvit, nebude už němým protagonistou, jako tomu bylo v původní hře. Motive nicméně upozorňují, že bude mluvit jen v situacích, kdy to dává smysl. Dabovat jej bude Gunner Wright, který hrdinovi poskytl hlas v pozdějších dílech, o kontinuitu se tedy obávat nemusíte.
Důležitou součástí ukázky bylo nechvalně proslulé usekávání končetin nekromorfů. To samozřejmě oslaví svůj návrat ve velkém stylu, nově na něj nebudete muset používat jen plasmovou řezačku a každá zbraň bude mít trochu jiný efekt. Navíc díky modernímu enginu a detailní grafice budete mít jasný přehled o tom, kolik zdraví ještě nepřátelům zbývá, a to na základě množství masa, které stále pokrývá jejich kosti.
Vývojáři se již dříve nechali slyšet, že chtějí zachovat co nejvíce prvků a atmosféry originálu, zároveň se ale nebojí odstraňovat zastaralé mechanismy. Vylepšení se například dočká i pohyb v nulové gravitaci, který byl v původní hře občas docela krkolomný.
Dead Space vyjde na PC a konzole nové generace, prozatím nemá ani rámcový termín vydání. Spekulace sice hovoří o příštím roce, ale pokud se ptáte mě, tak optimistický rozhodně nejsem. Dobrou zprávou je, že vývojáři rovnou vyloučili mikrotransakce a jiné prvky z live service her.