Série Assassin's Creed nás letos zavede do Bagdádu v 9. století. Ve vývojářském deníčku výše se můžete podívat na to, jak v Ubisoftu jedno z nejdůležitějších a nejbohatších měst tehdejší doby vznikalo. Impozatní sídlo moci Abbásovského chalífátu bylo nejen vojenským, kulturním a náboženským centrem, ale také kolébkou mnoha významných vědeckých pokroků.
„Město tehdejší doby se ale do současnosti téměř nedochovalo. Bylo pro nás obrovskou výzvou zachovat historickou přesnost. Čerpali jsme proto z příběhů středověkých cestovatelů, dobových zápisů a archeologických nálezů,“ vyjmenovává umělecký šéf Jean Luc Sala. Aby si dnešní hlavní město Iráku v Assassin's Creed Mirage zachovalo autenticitu, spolupracoval Ubisoft s předními historiky, islamology a arabisty.
Bagdád byl ve středověku rozdělen do čtyř čtvrtí. V severní části Harbiyah se podél řeky Tigris soustředil průmysl. Je to nehostinná čtvrť s extrémně obtížnými podmínkami pro život, chudobou, otroky, sirotky a kriminálníky. K ní stojí jako protiklad oblast Abassiyah. Kulturní centrum, průsečík umění, filozofů, učenců a vědců. Obchodním střediskem Bagdádu byla čtvrť Karkh. Pulzující tržiště, kterým proudilo zboží z Číny, Konstantinopole a Španělska.
V samém středu města je pak chalífátský palác, sídlo moci s bujnými zahradami a mramorovými fontánami. Ubisoft si dal záležet, aby každá čtvrť měla svého genia loci s odlišnou atmosférou, ale i obyvateli. To celé pak ještě umocňuje práce se světlem, ve které každá hodina dne vykresluje odlišné barvy a náladu.
Datum vydání Assassin's Creed Mirage se nedávno posunulo o týden dříve. Hra tak vyjde 5. října na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S.