Právě s cRPG modem bude mít Of Kings and Men mnoho společného. Hraní bude probíhat v sezónách, které budou trvat několik měsíců (sezóna v cRPG se protáhla i na dva roky). Zprvu neosídlený svět si brzy hráči a frakce, které utvoří, rozkouskují a začnou aktivně vytvářet politiku i ekonomiku. Samozřejmě cílem jednotlivých frakcí bude kontrolovat co největší a nejlukrativnější území, což znamená využití armád k jeho expanzi i ochraně. V tomto případě ale budou armády tvořené jednotlivými hráči, přičemž v jedné bitvě se jich budou moci utkat až dvě stovky.
Samozřejmě, Of Kings and Men si budete moci užít i jako jednotlivec, který prostě vandruje světem a když dojde na boj, bude to spíše v menším měřítku. Tvůrci ale cílí na to, aby hra plně využívala hráči řízené politiky a tedy, aby bylo zábavné se přidávat ke královstvím, účastnit se bitev a samozřejmě sklízet plody své práce na bojišti.
zdroj: Archiv
Ačkoliv ale boj bude asi tím nejlepším, co hra nabídne, své si najdou i konstruktivnější hráči. Jednotlivé osady, hrady a města je samozřejmě nutné vybudovat, což bude opět na hráčích, stejně jako zisk surovin pro stavbu i objevování těch cennějších pro obchod. Tvůrci ale jasně říkají, že tohle není nějaká survival hra, kde jde především o sběr surovin.
Co se týče samotného boje, pokud znáte Mount and Blade, víte, jak bude probíhat i zde. Zbraní na blízko můžete útočit ze čtyř směrů a ze čtyř směrů se můžete i bránit. Prostý systém, který je ale i velmi funkční a jeho mistrovské zvládnutí není nic lehkého. Of Kings and Men využívá výzbroj a výstroj odpovídající západní i východní Evropě 13. století.
Počítejte tedy s meči, sekerami, palcáty, tyčovými zbraněmi, luky i kušemi. Samozřejmostí je i jízdní boj a obléhání. Je jen na vás, jaká bude vaše vyvolená zbraň. Součástí vývoje postavy je samozřejmě levelování schopností a zisk nových zbraní, ale pokud nezvládnete šerm, lepší statistiky vás nezachrání.
Koncept Of Kings and Men zní opravdu dobře, ostatně tvůrci si jej vyzkoušeli u cRPG a ví, co hráče láká a baví. I tak ale chtějí projít early access fází, díky níž si navýší rozpočet, ale především se dočkají ohlasů ze strany komunity. Ke spuštění dojde 25. srpna a autoři chtějí postupně tuto verzi rozšiřovat. Především v něm chtějí mít a otestovat trojici bitevních módů, na kterých bude hra stát a odladit jednotlivé typy zbraní, aby nějaká neměla příliš velké výhody.
Navíc je třeba říct, že hra i vypadá hezky. Tvůrci využívají vlastní proprietární engine, v němž prostředí i bitvy nevypadají nijak spartánsky a už v traileru je vidět, že nebude třeba přivírat oči nad slabinami grafiky. Prostě, vedle Bannerlordu zaměřeného na kampaň s dodatečným multiplayerem je tu další hra, která využívá podobný systém, tentokrát ryze pro účely ryzího online hraní. Samozřejmě, podmínkou úspěchu bude dostatečně velká hráčská základna, bezproblémový průběh osidlování světa a dostatek možností ke komunikaci v rámci hry.
zdroj: Archiv