Čekal jsem, že počáteční nápor hardcore fanoušků série posune Kickstarter kampaň dál, ale vybrat hned ze začátku skoro jednu sedminu cílové částky, to je rozhodně nadějný start. Nadějný proto, že záměr dánských vývojářů působí na první pohled sympaticky, když JA: Flashback vykreslují ve zhruba stejných barvách, v jakých se mi během 14 let od vydání JA2 možná pokračování zjevovala ve snech.
Všechny podstatné informace o Jagged Alliance: Flashback prozradili vývojáři již před startem kampaně a naleznete je v tomto článku. Když to shrnu, tak cílem tvůrců z Full Control je vývoj hry, která bude příběhově zasazena před první JA titul od Sir-techu, bude pracovat s tahovými souboji, nabídne údržbu a obranu základny, vrátí na scénu staré známé postavy i s jejich typickými hláškami a osobními příběhy, bude orientovaná na singleplayer zážitek, nabídne hluboko do struktury hry zapracované RPG prvky včetně vývoje a upravitelnosti postav nebo dialogů se znatelnými konsekvencemi, a bude se odehrávat v 80. letech během studené války. Uff, to by stačilo.
Detailnější rozbor výše uvedených prvků si přelouskejte sami na Kickstarter stránce, kde tvůrci hned několikrát zdůrazňují, že JA: Flashback je projekt od fanoušků pro fanoušky. Replikují tak dávné motto Interplaye, kterého se drží třeba chlapci pracující pod bičem Briana Farga na Wasteland 2. Je to přístup sympatický, hlavně aby jim vydržel, až jim komunita opravdových hardcore fans, která zrovinka u JA série je opravdu početná, začne kafrat do toho, jak má hra přesně vypadat. Ale to je něco, s čím se komunitou placené projekty musí vyrovnat v obecné rovině. Holt je to něco za něco.