Na Kickstarteru to zkouší zajímavé vikingské RPG Thorvalla
zdroj: tisková zpráva

Na Kickstarteru to zkouší zajímavé vikingské RPG Thorvalla

21. 11. 2012 10:42 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Dalším ze zajímavých projektů videoherních veteránů, kteří to zkouší na crowdfundingovém Kickstarteru je Thorvalla, zajímavě znějící RPG od Guido Henkela, chlapíka, který pracoval na hrách, jako je Planescape: Torment, Realms of Arkania: Blade of Destiny, Stíny nad Rivou a měl prsty i ve Falloutu 2. Nyní se pokouší upoutat pozornost fandů klasického RPG žánru, ale činí tak poměrně vkusně. Sympatické je to, že odmítá používat slovo „oldschool“, které je dle něj nyní nadužívané a raději o Thorvalle hovoří jako o tradičním RPG. Detaily si přečtěte uvnitř článku.


Hra by měla vycházet ze severské mytologie a k vikingům chce přimíchat i draky. Někteří draci budou přátelští, někteří ne. Trochu to evokuje film Jak vycvičit draka, ale opravdu jen trochu. Základem by mělo být RPG pro jednoho hráče, založené na principu party, do níž nabíráte NPC. Takže model Planescape: Tormentu. Na začátku si nadesignujete svého reka a další společníky přibíráte cestou. Za mne je to velké plus. Statistiky prý nebudou tak detailní jako v Realms of Arkania, ale to nemusí být na škodu.

K dispozici bude osm povolání – válečník, zvěd, stínový tanečník (zlodějský typ), mnich (což je tank s drobnými magickými schopnostmi), druid (tankovací mág se zaměřením na přírodní kouzla), mág, sorcerer (pravděpodobně nějaký vyvolávač) a demonizer, mág, který se zaměřuje na vyvolávání démonů a hlavně využívání jejich sil pro svá kouzla. Nicméně, Henkel nabízí mnoho dalších konceptů, které se ale mohou měnit – zvláště, když volá po nápadech komunity, která do kickstarterového projektu naskočí. O těch nápadech si přečtěte zde.

Na tom samém místě najdete i popis bojového systému, který zní celkem složitě. Mělo by jít o tahový systém využívající jakýchsi karet, které budete řetězit do komb. Primární ale bude taktika, která bude převládat nad náhodou. Jakkoliv nesrozumitelně mi to zní, výsledek by mohl být působivý a hlavně – inovativní! Co se týče cestování, na mapě světa budou města i dungeony. Konverzace by měla probíhat volbou dialogových možností.

Musím říci, že navzdory mému skepticismu v budoucím vývoji Kickstarteru, mi zrovna tento projekt přijde hodný pozornosti. Nechce těžit z prosté nostalgie, ale snaží se hledat nové principy, aniž by se zbavoval toho, co klasická RPG dělalo ambiciozními.

Má to jeden háček. Cíl projektu byl stanoven na milion dolarů, což není málo. Ví to i Henkel, ale poukazuje na to, že milion dolarů stály Stíny nad Rivou a to je šestnáct let zpátky (bože to to letí). Pokud se projekt zafinancuje, vývoj by měl trvat 18 měsíců.

Celkově Thorvalla vypadá jako projekt promyšlený a propracovaný v rámci konceptů velkého formátu i drobností. Jen se bojím, že bez hodně zvučeného jména bude ten milion dolarů problematický. Snad se mýlím. Pokud se vám tenhle nápad líbí, alou na stránky projektu. Nebo na oficiální stránky projektu, kde jde také přispět.

Nejnovější články