Mytologická plošinovka Tower of Samsara vás nechá vystoupat až k nirváně
zdroj: Archiv

Mytologická plošinovka Tower of Samsara vás nechá vystoupat až k nirváně

5. 5. 2016 16:12 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

K úspěšnému zafinancování projektu Tower of Samsara zbývá na Kickstarteru ještě 27 dní a 37 tisíc eur, ještě než ale protočíte panenky nad další pixelartovu plošinovkou, vyčkejte a přečtěte si, co tým Martelo Nero nabízí. Tower of Samsara by totiž měla být nekonvenčně pojatým zážitkem, na jehož konci se může nacházet ta pravá nirvána.

V základu se jedná o vcelku tradičně vyhlížející plošinovku, v níž hráči procházejí na sebe navazujícími světy, řeší logické a enviromentální puzzly, likvidují nepřátele a sbírají spoustu předmětů. Jenže Tower of Samsara toho pod povrchem ukrývá překvapivě dost a zaujme netradičním přístupem k žánru a svojí inspirací.

Jádro hry by se mělo točit kolem možnosti voleb a rozhodování – hráči se vydávají na spirituální cestu za osvícením a k vyššímu stavu vědomí, pro to však bude zapotřebí mít dobrou karmu a činit taková rozhodnutí, která budou nejen moudrá, ale i dobře promyšlená z hlediska budoucnosti.

Světem hry je vesmír, ovšem ne takový, jaký jej známe. Hráči se ujímají role pouhého stínu a duše, jež se pomocí chrámu nacházejícího se na Plutu vtělí do fyzické formy. V té se pak vydávají na pouť napříč šesticí po sobě jdoucích světů, z nichž každý má svůj charakter a specifika.

Prvním takovým světem je právě Pluto, materiální svět, ve kterém postava nabývá formu a osvojuje si jazyk. Následuje Mars, kde bují válka a kde jde o rozvoj mysli. Poté přichází na řadu samotná Země, jež je světem bujícího ekosystému a následuje Merkur, svět zrcadel, v němž hrdina bude muset nahlédnout do vlastního nitra a podvědomí.

Jako další přijde na řadu již neexistující planeta naší sluneční soustavy. Maldek je svět polobohů, kteří nedokázali ovládnout své schopnosti. Jako poslední přichází Logos – místo postavené mimo čas i prostor a svět, kam dospějí pouze ti, kteří dosáhnou nejvyššího karmického vývojového stupně.

Druhové z jiných světů

Při této pouti ale hráči nebudou sami a doprovázet je budou různá božstva (tvůrci jmenují Jupiter, Saturn a Venuši), která budou nabízet pomocnou ruku i slovo. Pomoci pak může i Apolónovo světlo.

Proti vám budou stát nepřátelé, kteří se vnitřní světlo hlavního hrdiny ukrást. S těmito zbloudilými dušemi se můžete vypořádat dvěma způsoby – lze je buďto sprovodit ze světa navždy, nebo je ušetřit. Z hlediska karmického vývoje postavy asi není třeba zdůrazňovat, co je nejlepší možné rozhodnutí. Na konci každého ze světů pak budete čelit obligátnímu bossovi.

Velkou inspirací byla pro tvůrce nejen mytologie, ale i náboženství a různé filozofické směry – vývojáři si propůjčují prvky například z buddhismu, stoicismu a nakonec i z řecké a římské mytologie. A koneckonců už i název hry leccos napovídá – Samsára totiž značí cyklus života a smrti a reinkarnace.

Plošinovka s řadou tajemství

Vývojáři však ale vedle duchovního poselství nezapomínají ani prvky klasických her. Sem patří například sběr předmětů, které se budou dělit do dvou kategorií – na ty povinné a na ty nepovinné. První skupina obsahuje například klíče a artefakty, které zbudou po bossech, ta druhá pak obsahuje například předměty dokreslující atmosféru a příběh hry.

Zajímavým konceptem je i psaní zpráv ostatním hráčům. Ty lze zanechat v herním světě ve formě třířádkových japonských básní haiku. Podobný princip nabídla třbea The Talos Principle a nebo samozřejmě Souls série. Prostě, tento titul přináší spoustu zajímavých nápadů a konceptů. Jen musí nutně vzniknout obavy, aby do sebe vše zapadalo. Pokud se Tower of Samsara na Kickstarteru zaplatí, počítejte s ní na PC, Mac a Linux.

 

Nejnovější články