Nedávno oznámená soulslike Mortal Shell ukázala v rámci IGN Summer of Gaming nový trailer a také úplně první záběry z hraní. Inspirace sérií Dark Souls je zjevná nejen v soubojovém systému založeném na výdrži, ale i ve velmi kryptických postavách, jejichž příběh bude spíš než skrz rozhovory vyprávěn přímo herními situacemi a prostředím.
Jeden zásadní rozdíl by se ale našel – v Mortal Shell se váš bojový styl odvíjí od momentální schránky, kterou se zrovna rozhodnete posednout. Čím víc času v konkrétním těle strávíte, tím víc si ho budete moct vylepšovat.
Pokud vaše zdraví klesne v dané skořápce na nulu, budete si muset najít nového hostitele anebo se s jediným bodíkem vrátit do toho původního, pokud usoudíte, že máte šanci uniknout. V případě, že je váš masochismus extrémní, budete moct Mortal Shell dokonce dokončit bez toho, abyste byť jedinkrát našli hostitele.
Hra nemá žádnou minimapu ani možnost rychlého cestování a i přes relativně malý vývojářský tým v ní najdete hromadu milých malých detailů. Třeba možnost hrát na loutnu, a dokonce se v této dovednosti i postupně zlepšovat.
Jestli vás trochu toho sebetrýznění láká nebo vás dostala uhrančivá atmosféra, budete mít možnost si Mortal Shell vyzkoušet ještě před plným vydáním. Týdenní uzavřená beta odstartuje 3. července a přihlásit se do ní mohou pouze PC hráči.
Konzolisté a ti, které ruka osudu (studia Cold Symmetry) nevybere, si budou muset počkat na konec letošního roku, kdy akční RPG otestuje jejich výdrž a příčetnost v plné verzi.