Capcom nás včera potěšil ukázkou z chystaného pokračování veleslavné lovecké fantasy série Monster Hunter. Nová upoutávka na Monster Hunter Wilds se věnuje především, a teď pozor, lovu monster. Což ale neznamená, že by snad nebylo k vidění nic nového.
Veteráni si nejspíš po zapátrání v paměti uvědomí, že hmyzích a zejména arachnoidních nestvůr jsme v průběhu let v porovnání s plazy a savci lovili poměrně málo. Wilds tento nepoměr možná trochu napraví, protože vás vyšle na výpravu do neklidného Šarlatového lesa, který zve svým domovem hrozivá rudá vdova Lala Barina.
Ani staří dobří ještěři ale nezůstanou stranou – druhé nově představené monstrum je král potravního řetězce Větrných plání, hromem a bleskem nabitá wyverna Rey Dau. Stačilo pár záběrů na bitvu s tímto protivníkem, aby mi jeho skok s přemetem a elektřinou burácející šleha ocasem ihned připomněly lov na Thunderlord Zinogreho. Což je upřímně dost děsivá vzpomínka. V nejlepším slova smyslu.
I další kousky naznačeného zážitku působí příjemně povědomým dojmem. Hned v úvodu upoutávky se například hrdina pouští do boje mým oblíbeným obouručním mečem a mě nezbývá, než traileru složit poklonu za mimořádně realistické zpodobnění toho, jak bitva s obouručákem opravdu kolikrát vypadá – geroj okamžitě promáchne a trefí čistý vzduch, zatímco monstrum už je asi tak dvanáct let jinde. Nedá se nic dělat, s greatswordem je zkrátka potřeba předvídat. Asi jako když vysíláte kosmickou loď na Mars a míříte tam, kde planeta teprve bude za devět měsíců.
Jádro boje bude, troufám si říct, povědomé. Ale přijdou samozřejmě i novinky, třeba měnící se „roční období“, která kompletně přemalují podobu krajiny i v rámci jednotlivých zón. Jedna planina tak může vypadat třikrát jinak a nezůstane samozřejmě jen u vizuálu, změní se i ekosystém a cíle vašich lovů:
Do Monster Hunter Wilds se jako už tradičně budete moci pustit v partě až čtyř lidí, ale půjde to samozřejmě i o samotě. Sólisté si poprvé v sérii budou moci přivolat počítačem ovládané spolubojovníky, aby jim samota nebyla tak líto. A jako poděkování jim pak mohou uvařit jaksepatří monstrózní hostinu, což nově půjde kdekoliv, tedy ne pouze v základním táboře.
Nové vrstvy mechanismů nakonec najdeme i v samotných bitvách – se stvůrami se třeba půjde přetlačovat a nakonec je povalit na záda. O novém režimu soustředění, v němž bude snadnější cílit na slabá místa krunýřů, už řeč byla. A uživatelé některých zbraní také třeba budou moci využít nový druh útoku, který netvora odmrští, pokud výpad načasujete přesně tak, aby se ve vzduchu potkal s tím nepřátelským.
Tvůrci ještě závěrem dodali, že tentokrát věnovali mimořádnou pozornost kuchařským scénám a vizuální podobě jídel, na která se prý budou sbíhat opravdové sliny. Což možná zní jako prkotina, ale... Já bych si třeba Wilds zahrál už jenom kvůli tomu.
Monster Hunter Wilds vychází příští rok na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X.