Marný boj s gravitací v demoverzi fajn šílenosti Cargo
zdroj: tisková zpráva

Marný boj s gravitací v demoverzi fajn šílenosti Cargo

23. 5. 2011 12:08 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Po dekadentních a ze samé podstaty temných experimentech v Pathologic a The Void se parta ideologů z ruského týmu Ice Pick Lodge vrhla zdánlivě opačným směrem a vyprodukovala barvami přetékající arkádu Cargo: The Quest for Gravity, která nedávno vyšla a teď se vám ještě podbízí hratelnou demoverzí  - stahujte z homepage (přímý link v záložce downloads). Navzdory duhovému zevnějšku Cargo ukrývá stejnou míru přitažlivé šílenosti v příběhu i hratelnost, kterou se projevovaly už obě na začátku zmíněné hry.

Přestože se tedy Cargo dá označit za akční adventure, ve které si stavíte různá vozítka, abyste s jejich pomocí mohli plnit šílené puzzly, je celý záběr herního konceptu poněkud širší. Esenciální roli hraje fyzika, která bude působit na vaši postavu, její výtvory i snaží při řešení hádanek. A s fyzikou obcuje i zápletka, v jejímž rámci nechala poněkud roztržitá božstva zaplavit Zemi, ale v procesu se jim podařilo rozhodit přitažlivost, takže se potopa nevyvedla a na Zemi vznikla spousta suchých enkláv.

Ale nevadí, alespoň planetu osídlili novým obyvatelstvem s podobou příšerek á la Hieronymus Bosch, které nemají žádné ego ani myšlenky, jen se radují. A tuto radost z nich budete těžit, abyste mohli vrátit gravitaci přesně ty vlastnosti, za jejichž zjištění kdysi Isaac Newton zaplatil pořádnou boulí na hlavě. Cargo ostatně připomíná Pathologic i The Void i tím, že se dost dobře nedá opsat, popsat a charakterizovat slovy a nejlepší představu získáte prostým zahráním. Takže hurá do dema, které demonstruje spoustu slabin plné hry, o nichž si však myslím, že v celkovém obraze ustupují přitažlivé šílenosti a zábavě. Plnou hru když tak můžete koupit třeba tradičně ze Steamu.

 

Nejnovější články