Každý správný virtuální urbanista ví, že základem úspěšného města je elektrická a vodní síť. Na to, jak bude distribuce Wattů a litrů do domácností, úřadů a výrobních podniků fungovat v chystaném Cities: Skylines II, se můžete podívat v novém vývojářském deníčku výše.
Napojování budov a zón do sítě bude ve druhém díle fungovat trochu jinak než v předchůdci, protože vše propojíte cestami. Nemusíte stavět individuální rozvodny a sloupy vysokého napětí. O to, aby se k obyvatelům dostala voda a elektřina, se postará potrubí a kabely, které můžete vést pod či nad zemí.
Elektrický proud
Elektřinu lze získat různými způsoby. Produkcí v elektrárnách přímo ve městě, nebo odkupem od sousedních měst. Napojením na „vnější“ automaticky energii od sousedů skupujete, pokud jste v deficitu, a přebytek naopak prodáváte. Elektrárny se pak dělí do kategorií podle toho, jaký zdroj využívají k produkci: Fosilní paliva, obnovitelné zdroje či jádro. Poptávka po elektřině se mění nejen v závislosti na velikosti města, ale i podle aktuálních teplot. Ostatně jako v reálném světě lidé v zimě potřebují topit a v létě zase všude běží naplno klimatizace.
Cities: Skylines II budou typy energie ještě rozlišovat na vysoko- a nízkonapěťovou soustavu. Pro efektivní distribuci a zásobování koncových uživatelů bude nutné využívat obě, protože běžné kabely mají omezenou kapacitu a nedokáží přenést všechnu elektřinu vyrobenou ve velkých elektrárnách.
zdroj:
Foto: Paradox Interactive
Pokud se rozhodnete vydat cestou fosilních paliv, musíte elektrárny zásobovat nerostnými surovinami, jejichž spalováním vyrábíte elektrickou energii. K tomu opět můžete využít obchodování se sousedy, nebo produkci v lokálních specializovaných průmyslových odvětvích. Jak bývá zvykem, těžba na území města s sebou nese negativní vlivy na úroveň života jako například zvýšené znečištění a dopravu. A v neposlední řadě samotné doly a navazující průmysl zabírají poměrně dost prostoru na mapě.
Životadárná voda
V Cities: Skylines II budou dva zdroje vody: povrchová a podzemní. Při využívání obou je přitom důležité mít na mysli především, jak se město bude zbavovat odpadu. Je třeba dobré si dát pozor, aby vyústění kanalizace vedlo po proudu od místa, kde vodu čerpáte, a pokud možno nestavět u podzemních rezervoárů těžký průmysl, který by je znečistil.
zdroj:
Foto: Paradox Interactive
Vodovodní síť funguje podobně jako v případě elektřiny. Trubky vedou pod většinou druhů vozovky a propojují domácnosti s pumpami a čističkami. Ostatně každý prvek jakéhokoliv průmyslu si můžete jednoduše zobrazit dedikovaným filtrem, který vám jasně zvýrazní, kde můžete mít problémy s nedostatkem zdrojů, kapacitou zásobování či znečištěním.
Cities: Skylines II vychází 24. října na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.