The Gods Must Be Hungry vás postaví do role neohroženého, hrdinného kuchaře. Ten musí ze všech sil bojovat o ingredience do jídla a následně je ve své obrovitánské kuchyni přetavit v pokrm hodný bohů. Doslova. Právě strašlivá božstva se k vám totiž přijdou najíst, a běda lidstvu, pokud je zklamete! Cílem je prý atmosféra podobná seriálu Attack on Titan – jste malí, zranitelní, a neustále se nad vámi vznáší hrozba sežrání.
zdroj: Archiv
I Have No Idea What I’m Doing zní jako příjemná blbinka vhodná pro pobavení s přáteli, jenže je tu háček: je koncipovaná exkluzivně pro virtuální realitu. Nápad za ní je přibližně takovýto: někdo si na sebe vezme VR headset a hra ho postaví do nečekané, neřešitelné situace – například má pilotovat padající letadlo, a to všechno bez jakékoli vizuální nápovědy. Ostatní lidé v místnosti mu tak musí radit, co má dělat, podle informací, které vidí jenom oni sami na obrazovce televize. Ty ovšem nebudou nijak jednoznačné, takže by mělo dojít k nádhernému chaosu a spoustě křičení, podobně jako třeba v Keep Talking and Nobody Explodes.
zdroj: Archiv
Ambiciózním cílem Darwin’s Dinner je nasimulovat ekosystém, který se bude vyvíjet podle toho, jak se v něm zachováte. Je dost dobře možné, že si nechtěně sami kolem krku utáhnete smyčku a odkopnete židli, protože musíte lovit, abyste přežili – jenže když lovíte, tak tím zároveň odstraňujete nejslabší zvířata. Když budete ubíjet zajíce kyjem, příští rok zbydou už jen ti nejrychlejší, a ti budou mít stejně rychlé potomky. Půjde tak o dlouhodobou strategickou volbu toho, zda by nakonec nebylo lepší obtížněji lovit ty nejschopnější exempláře a postupně z některého druhu nadělat rasu poddajných ubožáků.
zdroj: Archiv
A pak tu máme Kiln. Spolu s Darwin’s Dinner mi přijde, že tenhle koncept je automaticky tou nejlákavější návnadou pro všechny, koho zajímají inovativní herní prvky. V téhle bojovce si totiž z hlíny sami uplácáte svého bojovníka, jehož podoba bude mít vliv na jeho schopnosti. Tlustý hrnek funguje jako tank, štíhlá amforka je zase hbitá a smrtící. A nic vám samozřejmě nebrání vytvořit šíleného hybrida, který se bude potácet po bojišti a rozsévat hliněné střepy na všechny strany.
zdroj: Archiv
Jsou to všechno pěkné nápady, i když vám samozřejmě nikdo nezaručí, že alespoň jeden z nich spatří světlo světa ve formě skutečného, oficiálně vydaného titulu. Pokud jste se do některé z idejí zamilovali, pak se můžete zbožně upnout k nadílce z roku 2012, z níž se hned dva kousky, Space Base DF9 a Hack ‘N’ Slash, doplácaly až na Steam. Uvidíme, zda se něco podobného podaří i letošním kandidátům.