Kuchyně pro obry a válečné hrnky: Fanoušci vybrali čtyři nejlepší nápady game jamu Amnesia Fortnight
zdroj: tisková zpráva

Kuchyně pro obry a válečné hrnky: Fanoušci vybrali čtyři nejlepší nápady game jamu Amnesia Fortnight

10. 4. 2017 16:20 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Ve vývojářském studiu Double Fine (Grim Fandango, Psychonauts, Broken Age) velmi dobře vědí, jak si trošku osvěžit pracovní proces. Letos opět zorganizovali takzvanou Amnesia Fortnight, událost, při níž během 14 dní vyprodukují zajímavé herní nápady, které pak prezentují členům publika. Ti následně hlasují pro své favority. Nejoblíbenější návrhy se dočkají funkčních prototypů, a když všechno bude fungovat, jak má, tak v budoucnosti snad i plnohodnotných her. A letošní čtyřka favoritů opravdu stojí za to.

The Gods Must Be Hungry vás postaví do role neohroženého, hrdinného kuchaře. Ten musí ze všech sil bojovat o ingredience do jídla a následně je ve své obrovitánské kuchyni přetavit v pokrm hodný bohů. Doslova. Právě strašlivá božstva se k vám totiž přijdou najíst, a běda lidstvu, pokud je zklamete! Cílem je prý atmosféra podobná seriálu Attack on Titan – jste malí, zranitelní, a neustále se nad vámi vznáší hrozba sežrání.

zdroj: Archiv

I Have No Idea What I’m Doing zní jako příjemná blbinka vhodná pro pobavení s přáteli, jenže je tu háček: je koncipovaná exkluzivně pro virtuální realitu. Nápad za ní je přibližně takovýto: někdo si na sebe vezme VR headset a hra ho postaví do nečekané, neřešitelné situace – například má pilotovat padající letadlo, a to všechno bez jakékoli vizuální nápovědy. Ostatní lidé v místnosti mu tak musí radit, co má dělat, podle informací, které vidí jenom oni sami na obrazovce televize. Ty ovšem nebudou nijak jednoznačné, takže by mělo dojít k nádhernému chaosu a spoustě křičení, podobně jako třeba v Keep Talking and Nobody Explodes.

zdroj: Archiv

Ambiciózním cílem Darwin’s Dinner je nasimulovat ekosystém, který se bude vyvíjet podle toho, jak se v něm zachováte. Je dost dobře možné, že si nechtěně sami kolem krku utáhnete smyčku a odkopnete židli, protože musíte lovit, abyste přežili – jenže když lovíte, tak tím zároveň odstraňujete nejslabší zvířata. Když budete ubíjet zajíce kyjem, příští rok zbydou už jen ti nejrychlejší, a ti budou mít stejně rychlé potomky. Půjde tak o dlouhodobou strategickou volbu toho, zda by nakonec nebylo lepší obtížněji lovit ty nejschopnější exempláře a postupně z některého druhu nadělat rasu poddajných ubožáků.

zdroj: Archiv

A pak tu máme Kiln. Spolu s Darwin’s Dinner mi přijde, že tenhle koncept je automaticky tou nejlákavější návnadou pro všechny, koho zajímají inovativní herní prvky. V téhle bojovce si totiž z hlíny sami uplácáte svého bojovníka, jehož podoba bude mít vliv na jeho schopnosti. Tlustý hrnek funguje jako tank, štíhlá amforka je zase hbitá a smrtící. A nic vám samozřejmě nebrání vytvořit šíleného hybrida, který se bude potácet po bojišti a rozsévat hliněné střepy na všechny strany.

zdroj: Archiv

Jsou to všechno pěkné nápady, i když vám samozřejmě nikdo nezaručí, že alespoň jeden z nich spatří světlo světa ve formě skutečného, oficiálně vydaného titulu. Pokud jste se do některé z idejí zamilovali, pak se můžete zbožně upnout k nadílce z roku 2012, z níž se hned dva kousky, Space Base DF9 a Hack ‘N’ Slash, doplácaly až na Steam. Uvidíme, zda se něco podobného podaří i letošním kandidátům.

Nejnovější články