Early access verze Ziggurat byla na Steamu k mání už od letošního července, finální verze hry vyšla minulý týden a soudě dle více než 200 kladných uživatelských recenzí je rozhodně oč stát.
Ziggurat je, stejně jako zmíněný Heretic, v pravé řadě rychlá a dynamická střílečka. Místo arsenálu kulometů, raketometů a jiných klasických střílečkových zbraní tedy disponujete mnížstvím kouzel a zařízení, která metají alchymistické výtvory. V perexu jsem též zmínil, že Ziggurat obsahuje i RPG prvky, ale jak tvůrci sami zdůrazňují, jsou spíše upozaděné a jejich úkolem je zpestřit základní střílečkou hratelnost. No a zmínku o rouge-like hrách jsem v souvislosti se Ziggurat zase použil, protože jednotlivá patra dungeonu se náhodně generují co do geometrie, pastí, lootu a výskytu nepřátel.
zdroj: Archiv
Ziggurat je tedy hra stavěná pro opakované hraní. V každé nové hře na vás čeká jiné složení pastí, jinde umístěné poklady a samozřejmě i jiný styl hraní, pokud máte o něco podobného zájem. Kupříkladu perky (zvýšená regenerace many apod.) tak hlavně upravují způsob, jakým se stavíte k boji s nepřítelem, ale stejně nenahradí zručnost při střelbě magických projektilů a mrštnost při kličkování mezi nepřáteli.
Krátké video v zásadě shrnuje, co je Ziggurat zač. V prvé řadě magická střílečka s náhodně generovaným obsahem a několika prvky navíc pro větší šmak. Nic víc. Méně je ale někdy více, a pokud zábava plyne opravdu z akce samotné, pak už člověk příběhy, inventáře nebo stromy schopností vážně nepotřebuje. Hra má být navíc ještě pár dní ve slevě, takže kdybyste měli chuť na solidně vyhlížející odreagovávačku, Ziggurat by vám mohl sednout.