Na vývoji Grip se v rámci Caged Element podílí i dva vývojáři původních dvou Rollcage her, což asi nic neznamená, ale minimálně to mezi Grip a Rollcage vytváří oslí můstek, díky kterému lze o Grip hovořit jako o duchovním nástupci, a ne jako o sprosté kopírce v lepší grafice. Grip je totiž Rollcage od sklepa až na půdu, což dokazuje nejenom už dříve zveřejněné video, ale též informace o hře z Greenlightu a Kickstarteru.
Podstatou hry je rychlá jízda po nebezpečných okruzích na celé řadě planet a ozbrojený boj s konkurenty v několika módech. Když tvůrci vyberou výše uvedenou částku, hodlají vytvořit hru s kariérou, závody na čas, jednotlivými závody s výběrem okruhu i podmínek a multiplayerem pro jednotlivce i týmy. Arénové masakry, potažmo závody na přesnost pak mají tvůrci v nabídce jako dodatečné cíle, mezi nimiž figuruje též editor tratí, dodatečné tratě, rozšíření příběhu a další klasiky.
Právě popis příběhového pozadí zabírá podstatnou část stránky KS kampaně, přestože jde o tisíckrát obehranou písničku (nic ve zlém), která ani zdaleka není tak důležitá, jako nabídka power-upů a vozidel různých vlastností či jejich upgradů – ať už výkonnostních, designových nebo zbraňových.
Stručný přehled upgradů a planet, na kterých se budou klání v Grip odehrávat si prostudujte sami, a když už na stránce kickstarterové kampaně Grip budete zevlovat, tak si proklikejte Soundcloud stránky interpretů a skupin, které mají atmosféru závodů vytunit svou hudební produkcí.
Soudě dle tempa, jakým se zatím finanční příspěvky na virtuální konto Grip vrší, si troufnu tvrdit, že nás nečeká nový rekord v množství vybraných peněz. Naopak si myslím, že tvůrci budou mít co dělat, aby cílové částky dosáhli, potažmo na ni spíš nedosáhnou. Jde o prognózu skeptickou a rád se se budu mýlit, protože všem fanouškům Rollcage samozřejmě projekt podobného ražení a hlavně podobných kvalit přeju.
Zcela upřímně ale na Grip není nic natolik zajímavého, co by mělo potenciál strhnout docela velkou skupinu hráčů, což tvůrci potřebují. Řekli si totiž o poměrně vysokou částku... Jak jsme se ale už několikrát všichni přesvědčili, neúspěch na Kickstarteru nemusí znamenat konec. Pořád jsou tu ještě možnosti jako early access, Kickstarter znovu a lépe nebo finance od soukromých investorů.
Držím tedy tvůrcům Grip pěsti a Tomáši Všetečkovi děkuju za noticku, že KS kampaň hry už běží.