Kdo chce nový Rollcage, může podpořit projekt Grip na Kickstarteru
zdroj: tisková zpráva

Kdo chce nový Rollcage, může podpořit projekt Grip na Kickstarteru

12. 8. 2015 11:57 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Pořád sice vedeme řeči o potřebě nových her a značek, ale jakmile se někdo pokouší po letech u ledu rozmrazit a zpět k životu přivést nějakou klasiku, odhazujeme vzletné ideje do koše a s vyplazeným jazykem sledujeme, jestli se to povede. V případě akčních závodů Grip navíc nemusíme jenom zírat a držet pěsti, ale můžeme se o oživení stařenky s názvem Rollcage zasadit. Nedávno představená hra od studia Caged Element se totiž vyloupla na Kickstarteru, kde tvůrci žádají o půl milionu amerických dolarů, respektive 657 tisíc dolarů kanadských. Takže předpokládám, že všichni ti, co během včerejšího gamesplaye Rocket League měli vzpomínek na Rollcage plná ústa, už přispěli a s napětím teď budou další měsíc sledovat, jestli se k nim přidá dostatek podobně zapálených Rollcage pamětníků.

Na vývoji Grip se v rámci Caged Element podílí i dva vývojáři původních dvou Rollcage her, což asi nic neznamená, ale minimálně to mezi Grip a Rollcage vytváří oslí můstek, díky kterému lze o Grip hovořit jako o duchovním nástupci, a ne jako o sprosté kopírce v lepší grafice. Grip je totiž Rollcage od sklepa až na půdu, což dokazuje nejenom už dříve zveřejněné video, ale též informace o hře z Greenlightu a Kickstarteru.

Podstatou hry je rychlá jízda po nebezpečných okruzích na celé řadě planet a ozbrojený boj s konkurenty v několika módech. Když tvůrci vyberou výše uvedenou částku, hodlají vytvořit hru s kariérou, závody na čas, jednotlivými závody s výběrem okruhu i podmínek a multiplayerem pro jednotlivce i týmy. Arénové masakry, potažmo závody na přesnost pak mají tvůrci v nabídce jako dodatečné cíle, mezi nimiž figuruje též editor tratí, dodatečné tratě, rozšíření příběhu a další klasiky.

Právě popis příběhového pozadí zabírá podstatnou část stránky KS kampaně, přestože jde o tisíckrát obehranou písničku (nic ve zlém), která ani zdaleka není tak důležitá, jako nabídka power-upů a vozidel různých vlastností či jejich upgradů – ať už výkonnostních, designových nebo zbraňových.

Stručný přehled upgradů a planet, na kterých se budou klání v Grip odehrávat si prostudujte sami, a když už na stránce kickstarterové kampaně Grip budete zevlovat, tak si proklikejte Soundcloud stránky interpretů a skupin, které mají atmosféru závodů vytunit svou hudební produkcí.

Soudě dle tempa, jakým se zatím finanční příspěvky na virtuální konto Grip vrší, si troufnu tvrdit, že nás nečeká nový rekord v množství vybraných peněz. Naopak si myslím, že tvůrci budou mít co dělat, aby cílové částky dosáhli, potažmo na ni spíš nedosáhnou. Jde o prognózu skeptickou a rád se se budu mýlit, protože všem fanouškům Rollcage samozřejmě projekt podobného ražení a hlavně podobných kvalit přeju.

Zcela upřímně ale na Grip není nic natolik zajímavého, co by mělo potenciál strhnout docela velkou skupinu hráčů, což tvůrci potřebují. Řekli si totiž o poměrně vysokou částku... Jak jsme se ale už několikrát všichni přesvědčili, neúspěch na Kickstarteru nemusí znamenat konec. Pořád jsou tu ještě možnosti jako early access, Kickstarter znovu a lépe nebo finance od soukromých investorů.

Držím tedy tvůrcům Grip pěsti a Tomáši Všetečkovi děkuju za noticku, že KS kampaň hry už běží.

Nejnovější články