Svůj balíček budete moci volit z pěti různých frakcí, které mají vždy jinou taktiku a nepřekvapivě jde o strany, které byly i v RPG – Nilfgaard, Severní království, Scoia'tael, Skellige a Monstra. Ve hře budou samozřejmě multiplayerové duely s jinými hráči a to jak v normálním módu, tak i v zápasech o místa na globálním žebříčku. Zahrát si ale půjde i kampaň proti balíčkům hraným umělou inteligencí. Příběh bude vycházet v epizodách a během kampaně budete muset činit volby podobně jako v RPG předloze.
Zatím není jasné, jak bude fungovat monetizace. Logický by se zdál být free-to-play systém, protože sbírání karet je jedním z kouzel podobných her. Ostatně o sbírání karet a likvidaci nechtěných, za což si můžete postavit nové, hovoří i tisková zpráva. Pravidla budou totožná s pravidly známými z RPG. Hrát se bude na dvě vítězná kola, přičemž bojujete na těch polích (Melee, Ranged, Siege) a využíváte speciální karty a komba tak, abyste získali větší součet sil svých jednotek.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že CD Projekt vlastně potřebuje jen „vytáhnout“ Gwent z původní hry a vydat jej, ve skutečnosti stojí před CD Projektem větší úkol. Ve chvíli, kdy bude Gwent prodávaný za peníze budou hráči vyžadovat určitý standard, k čemuž patří v tomto žánru především vyvážení sil jednotlivých frakcí i karet. Zatímco v rozmáchlém RPG, kde byly kartičky jen příjemným zpestřením putování jste nad tím, že je třeba Nilfgaard mnohem silnější, než Scoia'tael, tady už hráči budou vyžadovat, aby k takovým chybám nedocházelo. Tvůrce tedy čeká spousta testování, s čímž můžete pomoci, pokud se na oficiálních stránkách přihlásíte do bety.
zdroj: Archiv