Že se Konami rozhodlo přinést moderní předělávku zrovna třetího dílu špionážní série Metal Gear Solid, dává příběhově naprostý smysl. Chronologicky jde totiž o nejstarší události, první misi neznámého vojáka, během která získá titul legendárního žoldáka Big Bosse. Japonské studio a vlastník značky Konami ale přemýšlelo i o možnostech remaku jiných dílů. S těmi by to ovšem nebylo tak jednoduché.
V rozhovoru pro magazín Famitsu to prohlásil producent Noriaki Okamura. „Bylo by pro nás složitější předělávat MGS1/2, protože bychom spoustu částí museli dělat od nuly, a to včetně designu úrovní. V MGS3 jsme všechny assety měli k dispozici a dodělávali jsme jen velmi málo prvků,“ vysvětluje Okamura.
Problémem jsou i lidské zdroje. V Konami stále pracuje spousta designerů původního MGS3, zatímco většina těch, kteří se podíleli na starších hrách série, už ve firmě není. „Chceme proto využít všechny možnosti, které máme, abychom byli co nejvěrnější originálu, než všichni tito lidé odejdou,“ dodává Okamura.
Zřejmě ale nejde o poslední remake, nýbrž první z mnoha. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater má odstartovat cestu, kterou chce Konami zachovat sérii na dalších až padesát let. Zpětná vazba na remake trojky a taky jeho vydání na PC budou klíčové, až se vydavatelství bude rozhodovat, kam značku posunout dále. Dává proto smysl, že se tvůrci při výběru hry, kterou restaurují, vydali pro začátek tou technicky nejjednodušší cestou.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater zatím nemá datum vydání, spekuluje se ale o listopadu, kdy původní hra oslaví 20. výročí. Remake se chystá na PC, PS5 a Xbox Series X/S.