Humble Bundle oznámil, že od května už zákazníky nenechá rozhodovat o tom, kolik peněz pošlou vydavateli a poskytovateli služby a kolik na charitu, přičemž právě příspěvek na dobrou věc je zastropovaný na 15 procentech částky. Novinka se setkala s kritikou fanoušků, kteří praktiku označili za chamtivou, i s glosou, zda společnost ze svého názvu odstraní slůvko Humble (skromný) a stane se jen Bundlem.
Služba Humble Bundle funguje přes deset let. Vznikla v roce 2010 a rychle si našla spoustu příznivců, protože umožnila získat poměrně lacino balíky klíčů k hrám či dalšímu softwaru a ještě podpořit nejrůznější charity. Pokud zákazník chtěl, mohl s pomocí posuvníků poslat na dobrou věc klidně celý svůj příspěvek, což se ale od května změní.
Posuvníky zmizí a nahradí je fixní možnosti, z nichž vydavatelé vždy dostanou minimálně 80 % přispěné částky. Tým Humble Bundlu na blogu vysvětluje, že tímto rozhodnutím chce sjednotit všechny své služby.
„Posuvníky se nezměnily za více než deset let od počátků balíčků, nezměnily se ani tehdy, když do Humble přibyly další produkty jako Humble Choice nebo Humble Store, které podporují charitu i bez posuvníků,“ ospravedlňují své kroky poskytovatelé služby v blogu.
Humble Bundle je od roku 2017 majetkem IGN Entertainment, která pod vydavatelstvím Ziff Davis provozuje síť herních webů. Za 11 let od spuštění pomohla služba vybrat přes 4 miliardy korun pro nejrůznější humanitární a neziskové organizace jako Americký Červený kříž, charity: water, nadace Wikimedia, Electronict Frontier Foundation a mnoho dalších. Pod hlavičkou Humble Games se věnuje také podpoře nezávislých vývojářů a vydávání indie her.