Když se podíváte v článku na videoukázku z DreadOut, pak si prohlédnete obrázky a klidně vyzkoušíte i hratelnou demoverzi (info o stažení najdete tady), tak vám bude jasné, že to je tak trošku kopírka Project Zero her. Rozdíl je v tom, že je to kopírka pro PC, Mac a Linux, navíc odlišená zakomponováním indonéských folklórních prvků. Tvůrci hry jsou totiž z Indonésie a kvůli urychlení prací na DreadOut shání investice od hráčů na IndieGogo.
Nejlepším způsobem, jak DreadOud blíže poznat a ochutnat nástřel hororové atmosféry titulu, je zahání si demoverze. Motivací k tomu vám ale mohou být základní informace od tvůrců.
DreadOut chce být autenticky strašidelnou third-person adventurou sázející hlavně na indonéský folklór a prostředí, jak už bylo řečeno. Projevit by se to mělo na přízracích, které budou partu školáků a školaček v průběhu hry otravovat. Absence DRM pro všechny tři plánované verze je samozřejmostí, ale pokud jde o koncept, chtěli by vás tvůrci nutit k systematickému prozkoumávání herního světa a řešení puzzlů nejenom v rámci hlavní příběhové linie, ale i v rámci vedlejších úkolů. Snad to značí pootevřenost herního světa, i když by bylo naivní čekat bůhvíjaké pískoviště.
Bez mučení se přiznám, že jsem demo nezkoušel, ale stažené je a počkám s tím na večerní hodinu. Estetika hry je de facto totožná s Project Zero hrami, bez ohledu na to, že je inspirována indonéskými reáliemi a ne japonskými, jako tomu bylo právě u série Project Zero.
Podstatné ale je, že se vůbec partička Indonésanů pokouší podobnou hru na PC, Mac a Linuxu vůbec vystřihnout. Pokud do puntíku zkopírují principy Project Zero série, tak je to na malé „ty, ty, ty“, ale v zásadě budu rád, když obsah vložený do přebraného konceptu bude stát za to a DredOud bude schopná evokovat taky nějaký ten „dread“. Uvidíme, mrkněte na to a vyzkoušejte demo. Projekt zkrátka vypadá docela zajímavě.