Graficky výrazná adventura Cradle nabízí malý sandbox a kyberpunkové mystérium
zdroj: tisková zpráva

Graficky výrazná adventura Cradle nabízí malý sandbox a kyberpunkové mystérium

28. 7. 2015 12:25 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Na první pohled je hlavním tahákem adventury Cradle dojem senzace, vyvolaný kombinací stylizované grafiky s řadou bizarních výjevů, doprovodné hudby a kyberpunkového tajemna. Nemůžu zkrátka setřást pocit, že spíše než o klasickou hru, kde hrají prim herní mechanismy a design questů či soubojů, jde o typickou „divnost“, která se člověka snaží zahltit zdánlivě nesouvisejícími událostmi a výjevy, aby měl pocit, že hraje něco „jiného“. Něco, co se zásadně liší od klasické herní produkce. A už brzy si svůj dojem či pocit otestuju, protože po několika letech práce konečně ukrajinské studio Flying Cafe for Semianimals vydalo Cradle na Steamu za 13 babek.

Co má společného mrtvý zábavní park kdesi v Mongolsku, nefunkční android a třeba létající tramvaj? Netuším, spojení musíte nalézt hraním, které má podobu klasické point and click adventury z pohledu vlastních očí. Čeká vás spousta rozhovoru, nějaké akční minihry, mnoho spíše jednoduchých hádanek a určitě i řada WTF momentů. A první nastane hned na začátku, protože se probouzíte v mongolské jurtě bez povědomí o tom, kdo jste, co tu děláte, potažmo co máte dělat. Proto z nedostatku jiných lepších nápadů začnete pomalu oživovat androida a řešit následně jeho psychologické stavy, jak naznačuje popis příběhového pozadí na Steamu.

zdroj: tisková zpráva

Někdy ve 40. letech 21. století začali vědci s pokusy přenést lidskou mysl z těla živého do těla uměle vyrobeného – testovací subjekty však pociťovaly v nových tělech nevysvětlitelný strach. V roce 2076, kdy se Cradle odehrává, není tento fenomén ještě stále vysvětlený, ale jak to s příběhem hry souvisí, to už zase musíte zjistit během hraní.

Třeba uživatelské recenze na Steamu jsou velmi kladné, přestože řada z nich přiznává, že herně je Cradle spíše obyčejná záležitost. A jen stěží jde o klasický sandbox, protože herní oblast končí hned za horizontem. Zjevně to však vynahrazuje atmosférou, tajemným příběhem, interakcí s NPC postavami a již zmíněnou netradičností. Uvidíme, jestli ale Cradle nehraje na efekt až příliš...

Nejnovější články