Black Myth: Wukong je černý kůň (nebo spíš opičák) chystaných akčních RPG. Čínská mytologická akce je ale na detaily poměrně skoupá. Na letošním Gamescomu si novináři mohli aspoň poprvé vyzkoušet demo úrovně Útesy děsu a na dvacetiminutovou ukázku serveru IGN se můžete podívat níže.
Wukong by na první pohled svým přístupem k soubojům klidně mohl připomínat tvorbu studia FromSoftware, ale tady se hraje na styl a vizuál. Opičí král navíc mnohem častěji sahá k různým bojovým schopnostem, takže jádrem střetů s nepřáteli je nakládání se zdroji a dynamické změny bojových postojů.
Podobně jako například v Nioh bude ústřední mechanikou trojice střehů, mezi kterými půjde volně přepínat a budou se hodit ke zneškodňování různých druhů nepřátel. Například protivníkům se štítem nejlépe zavaříte, když hůl používáte jako palici. Zatímco ostatní postoje preferují buď rychlé údery podobně jako s kopím, či bo promění v rozmazanou šmouhu pro vypořádání se se zástupy slabších protivníků.
Ukázka dá také nahlédnout pod pokličku level designu. A byť prostředí působí nádherně, skvěle si hraje s kontrastem světla a stínu a nabízí krásné pohledy na dechberoucí kulisy, přišlo mi, že je mapa podivně prázdná a vyplněná zbytečně dlouhými úseky, kde se nic moc neděje. Jde také vidět, že je nutné se občas vracet, protože větvící se stezky místy vedou do slepé uličky.
Naprosto mě naopak uchvátil hudební podkres, který díky svému minimalismu snad ani nejde považovat za soundtrack. O to víc mají ale důrazy vliv na zvýraznění atmosféry a parádně podtrhují akci. Black Myth: Wukong ukazuje, že se správnou stylizací není třeba orchestrálních aranží k vyčarování nezapomenutelných soubojů.
Vydání Black Myth: Wukong je stále opředeno tajemstvím, letos to ale nebude.