Budovatelská strategie Cities: Skylines II si ani letos moc nenapravila reputaci po neslavném startu. Přešlapů po vydání hra nasbírala hned několik – špatně jela i na nejvýkonnějších strojích, dřív než do hry přišly zásadní opravné patche, tak Paradox Interactive raději vydal zpoplatněné DLC, a nakonec studio zápasí i se slibovanou konzolovou verzí, kterou naposledy odložilo na neurčito. A možná je na místě se ptát, jestli kdy vůbec vyjde.
„Přestože zatím nemáme nové datum vydání pro konzole, chceme vás informovat o aktuální situaci. Potýkáme se s problémy simluace (CPU), ale i grafiky (GPU), což jde poznat hlavně na kolísání snímků za sekundu a přetížení paměti. Tyto problémy jsou způsobené především hardwarovými limitacemi samotných konzolí,“ stojí v příspěvku na blogu, kde tvůrci popisují příklady, kdy potíže s výkonem nastávají.
„Například když umisťujete větší budovy, systém má problém zvládnout nápor dat. Během kalkulací (například jestli je dostatek místa nebo jestli se entita nepřekrývá s existujícími assety), dochází k zahlcení výpočetního výkonu a znatelným problémům s chodem hry,“ vysvětluje tým z Colossal Order. Nemůžu si pomoct, ale jestli nejde stavět velké objekty, protože se tím hra zahltí výpočty, nezní mi to jako problém konzole, ale optimalizace. Na druhé straně rozhodně nejsem vývojář.
Otázkou zůstává, jak velké oběti budou muset hráči na konzolích přinést, jestli na nich hra vyjde. „Dosáhli jsme hratelného stavu Cities: Skylines II tím, že jsme výrazně snížili kvalitu grafiky. Nicméně teď je na úrovni, kterou nejsme schopni akceptovat. Dokud tyto problémy nevyřešíme, nemůžeme oznámit konkrétní datum vydání,“ uzavírá blogový příspěvek.
PC verze Cities: Skylines 2 mezitím dostává nový obsah – včera vyšel update s regionálními assety a kosmetickými předměty Velké Británie. Na dnešek se očekává patch, který vychytá některé bugy a vylepší uživatelské rozhraní.