Rušte letní dovolené, hledejte letní tábory pro děti, pořizujte do obýváků a pracoven klimatizace. Larian Studios vypouštějí do světa Baldur's Gate III pro PC o skoro celý měsíc dříve. Očekávané pokračování legendárního RPG si tak zahrajeme už 3. srpna.
Belgické studio si je technickým stavem hry jisté v kramflecích a chce dát fanouškům více času se do obrovského světa Forgotten Realms pořádně zakousnout. Nechce totiž, aby si hráči a hráči museli vybírat, jestli si zahrají Baldur's Gate III, Starfield, nebo DLC ke Cyberpunku 2077: Phantom Liberty. Paradoxně tuto volbu ale musí učinit majitelé PlayStationů. Zatímco na PC hra vychází dřív, PS5 verze hlásí týdenní zpoždění a vyjde 6. září.
„Na PlayStationu 5 cílíme na 60 snímků za vteřinu a potřebujeme trochu času navíc, abychom této hranice dosáhli. Nechceme dělat kompromisy v kvalitě jen proto, abychom hru vydali v nějakém arbitrárním termínu,“ zdůvodňuje Larian čachry v datech vydání v komunitním updatu.
Baldur's Gate III mají v plánu časem vydat i na konzole Xbox Series X/S. Studio ale trochu zápasí s nedostatečným výkonem Series S, na které se nedaří rozjet v odpovídající kvalitě kooperaci pro dva hráče na rozdělené obrazovce. Jde o zásadní prvek hratelnosti, bez kterého Lariani hru zkrátka odmítají vydat.
Stran změn a novinek, kterých se v plné hře dočkáme, se můžeme těšit na zvýšení maximální úrovně z plánovaných 10 na 12. Třeba aby nám neunikla taková impozantní kouzla jako Planar Allies, Otto's Irresistible Dance a Chain Lightning.
Z hratelných ras budou navíc na výběr poloorkové a velmi vzácní drakorození. Mýtičtí šupinatci budou mít deset poddruhů, kdy každý ovlivní vaše odolnosti a druh poškození. Například stříbrný drakorozený bude útočit chladem, zatímco rudý ohněm.
Hratelné třídy mezi sebou přivítají šampiony bojových umění a neozbrojeného zápasu – mnichy. Ti se dále dělí do tří podtříd. Zatímco mnich otevřené dlaně exceluje v boji na blízku a ke zdolávání protivníků využívá speciální bojové techniky, mnich stínu je v podstatě takový nindža, který se dokáže teleportovat ze stínů a ničivě udeřit na nic netušící nepřátele. Mnich čtyř živlů si zase sesíláním kouzel odemyká bonusy k boji nablízko.
Když už jsem nakousl to kouzlení, tak ve hře bude přes 600 kouzel, čili se všechna čarodějná povolání vyřádí do systosti. Jestli vás ani obrovské možnosti tvorby a vývoje postavy nepřesvědčí, že Baldur's Gate III bude skutečně gigantickou hru, tak si představte, že scénář má přes 2 miliony slov a průchodem hrou vás bude provázet přes 170 hodin filmečků.