Cities: Skylines II dle technického šéfa studia cílí jen na 30 FPS
zdroj: Foto: Microsoft

Cities: Skylines II dle technického šéfa studia cílí jen na 30 FPS

25. 10. 2023 11:00 | Novinky | autor: Jan Slavík |

Cities: Skylines II od studia Colossal Order je mechanicky bohatá, příjemně detailní a po herní stránce zábavná budovatelská strategie, která vás nechá přeměnit netknuté planiny ve vzkvétající metropoli a povede přitom v patrnosti nálady a touhy každého jednoho obyvatele klidně stotisícového města.

Výraznou šmouhu na zážitku nicméně nechává prachmizerný výkon, ohledně nějž, jak už jsem ostatně uváděl v recenzi, si studio podezřele protiřečilo: Recenzentům nejdřív dorazila depeše, v níž vývojáři tvrdili, že za špatný běh hry může bug, který už se podařilo identifikovat a na jehož opravě se pracuje, aby vzápětí ohlásili veřejnosti, že se jim nepodařilo hru stoprocentně optimalizovat, ale že se jedná o titul pro novou generaci hardwaru a je potřeba počítat s náročností.

Další mírně chaotický olej do ohně včera přilil technický šéf Colossal Order, který v rámci redditové seance otázek a odpovědí prohlásil: „Výkonový cíl je 30 FPS. Ve hře se stavěním měst by mířit na vyšší snímkování beztak nemělo žádný skutečný přínos, na rozdíl třeba od multiplayerové střílečky, protože rostoucí město stejně nakonec narazí na procesor. V tomto typu her je důležité vyhnout se trhání a nabídnout responzivní uživatelské rozhraní.“

„Proto naše simulace počítá s 30 FPS. Jistěže by nebylo špatné mít 60 FPS, může to pomoct vizuálnímu zážitku – ačkoliv máme za cíl třicet, nehodláme přestat s prací na optimalizaci jen proto, že hra tohoto čísla na doporučeném hardwaru dosahuje. Jen prostě nevěříme, že by z dlouhodobého hlediska mělo přínos cílit na 60 FPS, obzvlášť když musíme čelit výzvám při vykreslování objektů zblízka i z velké vzdálenosti.“

K podobnému prohlášení nicméně nelze než vznést hned dvě námitky. Zaprvé: Nedosahuje. Stabilních 30 FPS jsem na své obrazovce ve 4K a při plných detailech bez upscalingu neviděl ani na RTX 4090. Zadruhé: Je samozřejmě pravda, že budovatelská strategie nepotřebuje až tak démonické snímkování jako nějaká bleskurychlá akce a snažit se na sílu rvát framerate někam do stovek opravdu až takový smysl nemá, ale, nezlobte se na mě, 60 FPS by měla zvládat jakákoliv hra.

Nejnovější články