Celestial Mechanica (sám budu mít radost, až se dozvím, proč se hra jmenuje právě tak – Nebeská mechanika) vznikla jako fúze dvou zkušených nezávislých autorů, kteří nemají nouzi o dobré nápady: jednak je to Roger Hicks, který se podílel na „mirror’s edgovském“ rComplexu, a pak Paul Veer, který onehdy vykouzlil fantastický Super Crate Box, a který se v Nebeské mechanice postaral o pixel art, zatímco na Hickse připadla hudba, která je původní, a rozhodně se můžeme těšit, že nám ji chlapci vydají i zvlášť.
„Jak popsat Nebeskou mechaniku?“ ptá se Roger sám sebe. „Jelikož miluji tyhle tři hry – Cave Story, Knytt Stories a Mischief Makers, tak mi fakt nevadí je s Celestial Mechanicou porovnávat. Ale zase – jsou tu určité věci, díky kterým si myslím, že Celestial Mechanica vynikne sama o sobě.
zdroj: Archiv
Celestial Mechanica si za svůj vzor rovněž v něčem bere i hru Ocarina of Time, pokud jde o průběh hrou, který ale bude zboku viděného 2D. Oproti Cave Story je CM jedním celistvým světem, takže žádné otevírání dveří a prolézání úplně odlišnými místy. Knytt Stories zase nabízejí vyloženě jeden velký outdoor – v CM máme pro změnu pocit, že jsme chvíli vevnitř a chvíli zase venku. Mischief Makers je ze všech zmíněných her moje nejoblíbenější a já prostě miluji Treasure! Oproti MM budou hráči získávat speciální schopnosti postupně, musí si je ale nejdřív zasloužit a pak se naučit je ovládat.“
Pozorný divák si určitě povšiml jedné zásadní věci, a to, že hrdina sám nemá vlastní arzenál, kterým by zneškodňoval protivníky. Musí proto využívat cizích raket (které jsou na něho naváděny) a navést je na ty, kteří „červená tlačítka ovládají“; krást zbraně z cizích rukou tu bude denní chléb – už díky tomuto hernímu mechanismu by se CM měla hrát náramně.
Datum vydání zatím tvůrci neoznámili, platformy ale ano: PC, Macintosh a Linux. Vedou se zákulisní řeči, že by se Celestial Mechanica ukázala i na XBLA (o což si vyloženě říká), ale tak počkejme si a uvidíme, co je na tom pravdy.