Boundless má být ultimátní sandbox s jediným sdíleným vesmírem
zdroj: Archiv

Boundless má být ultimátní sandbox s jediným sdíleným vesmírem

29. 10. 2015 11:02 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Když se v úterý představila na pařížské tiskovce Sony hra jménem Boundless, nikdo moc nevěděl, co od hry čekat. Nyní už víme víc a z toho, co tvůrci ze studia Wonderstruck naznačili, si před sebe rozhodně nekladou malé cíle. Boundless je totiž obrovitá multiplayerová sandboxová hra, která napříč dvěma platformami (PC a PS4) sdílí jediné universum, kde si každý hráč hledá své místo na slunci.

Vesmír se skládá z mnoha světů, jež se liší přírodními podmínkami, obyvateli, zvířenou, surovinami, jež můžete najít, vším. Světy jsou v začátku procedurálně generované, alespoň dokud tam nedorazí samotní hráči. Ti si totiž mohou pomocí Majáku vykolíkovat kus země, tím jej prohlásit za svůj a začít s přestavbou, správou, pěstováním, čímkoliv. V tu chvíli jej můžete začít měnit a – a to je velmi důležité – jste jediní, kdo jej může měnit. Takže nepřiběhne žádný "přející" jiný hráč a nenadělá vám z vašeho pečlivě budovaného ráje kůlničku na dříví.

Možnost modifikace daných částí země můžete sdílet s přáteli, které případně pozvete a vytvoříte gildu. S ní pak sdílíte území, zdroje a můžete samozřejmě spolu vyrážet na objevování dalších koutů vesmíru. Protože tady nepůjde jen o syslení zdrojů a zpracovávání své půdy. Objevování bude nedílnou součástí zážitku. Některý svět bude ideální pro zemědělství, jiný je zkrápěný kyselými dešti, další třeba vulkanickou jeskyní. Někde budete mírumilovně koexistovat s místními obyvateli, jinde bojovat o přežití.

zdroj: Archiv

Jako každé jiné MMO, ani tady nečekejte konec hry a vlastně zde nečekejte ani endgame, protože progres ve hře spočívá spíše v expanzi vaší osobní zkušenosti a zábavy. Platí otřepaná fráze, že jste tvůrci vlastního příběhu. A že těch možností zde bude spousta. Můžete lovit zvířata napříč světy a následně je prodávat těm hráčům, kteří nechtějí bojovat. Umíte dobře stavět? Nechte se najmout těmi, kdo nemají tyto tvůrčí schopnosti a postavte jim palác. Chytejte exotická zvířata z mnoha světů a postavte si zoo, kam můžete pouštět návštěvníky, samozřejmě za peníze.

Jako v mnoha budovatelských MMO, i tady můžete vytvářet vlastní stroje, přičemž jejich plánky pak můžete prodávat dál. Třeba takový efektivní těžební stroj by se mohl některým gildám hodit. Samozřejmě můžete být prospektorem, který těží po celém vesmíru vzácné suroviny a pak je prodávejte. Můžete i postavit uzel portálů pro cestování mezi světy a vybírat mýtné od hráčů, kteří jej využijí. Nebo můžete, jako v časech Zlaté horečky, běhat po světech, kolíkovat půdu a pak ji zájemcům prodávat. Prostě, jak se zdá, možnosti vlastní realizace v Boundless opravdu nemají hranice.

Navíc, každý ze světů bude mít i další výrazný prvek hratelnosti, takzvaného Apex predátora. V tomto případě nejde o člověka či efektivní zabijáckou šelmu, ale obrovitou kráčející a myslící pevnost známou pod názvem Titán. Ve chvíli, kdy je aktivována, začne chodit světem a napadat to, co považuje za hrozbu. Pokud hrajete sami, maximálně se můžete vydat do jejích útrob a pokud přežijete, nejspíše si z nich vynesete pořádný poklad. Pokud přežijete, protože pevnost je plná pastí a nepřátel. Ale někdy se mohou všichni obyvatelé světa spojit a pokusit se Titána zničit, což je příslib epického boje s bossákem.

Když k tomu přidám cross-platform hraní, vidím, že si tvůrci ze studia Wonderstruck vytyčili opravdu velké cíle. A pokud by se je podařilo naplnit a hráči skutečně zapadli do plánovaného modelu koexistence. Boundless by mohla vyjít ještě v roce 2016.

Nejnovější články