Blizzard oznámil free to play Hearthstone: Heroes of Warcraft
zdroj: tisková zpráva

Blizzard oznámil free to play Hearthstone: Heroes of Warcraft

22. 3. 2013 16:15 | Novinky | autor: Adam Homola |

Dlouhé roky vývoje, několik restartů, změny designu, oznámení, a pak další roky vývoje. Ve výsledku to stojí hrozně peněz a ještě víc času. Takový je už mnoho let Blizzard. Známé studio z Irvine se od svého pověstného přístupu k vývoji nechce distancovat a pořád bude dělat velké AAA hardcore hry, ale zároveň chtějí zkusit něco nového. Proto v rámci firmy vytvořili zcela nový tým vývojářů (“Tým 5”), který má tvořit pouze 15 vývojářů, má být flexibilní, má experimentovat a zkoušet jiné styly her. A jejich prvním počinem bude čerstvě oznámená strategická, karetní, sběratelská a hlavně free to play Hearthstone: Heroes of WarCraft.

Hearthstone: Heroes of WarCraft bude vycházet ze světa WarCraftu. Budete v ní hrát za nějakou třídu z WoWka (paladin, warrior, druid apod.), bude to 2D, ale se spoustou 3D prvků a efektů. V podstatě by se dalo říct, že Blizzard se pokusí všechny svoje přednosti aplikovat na hru mnohem menšího měřítka - vysoké produkční hodnoty jsou tím pádem zaručeny.

Podobně jako u jiných svých her kladou vývojáři velký důraz na přístupnost. Do Hearthstone by neměl být problém rychle naskočit, hra by měla být super intuitivní, ale přitom by měla být komplexní a mít tedy "hloubku". Sám Rob Pardo, šéf designu v Blizzardu, to přirovanal ke starým MMO hrám versus World of WarCraft. Kdo jste hráli starší MMOčka, a pak jste zkusili WoWko, tak víte o čem je řeč. Přístupná a jednoduchá hra, kterou je zábavné a jednoduché hrát i na nižších úrovních, neháže vám klacky pod nohy a přitom je v pozdějších fázích hardcore a komplexní.

...

Zároveň je cílem vývojářů zajistit, aby bylo zábavné se na Hearthstone jen dívat. Podobně jako probíhají profesionální komentované zápasy ve StarCraftu a World of WarCraft, které sleduje hromada diváků, měl by něco podobného nabídnout i Hearthstone.

Už na konferenci během PAXu, kde došlo k oznámení hry, proběhl jeden komentovaný zápas a nezajímavě to nevypadalo. Pokud by se tohle Blizzardu povedlo podchytit, jakože s tím mají hromadu zkušeností, tak by mohla vzniknout zbrusu nová “esports” scéna se svými komentátory, profi hráči, celebritami, turnaji... Velký zaměřením hry bude 1v1 multiplayer a k tomu se bude využívat matchmaking na Battle.netu.

Koncepčně pak půjde, podle prvních informací, o víceméně tradiční karetní hru - budete mít jednotlivé karty nebo balíčky karet, budete si moct karty craftovat, sestavovat vlastní balíčky... Hra by snad měla být spuštěna ještě v letošním roce (beta bude někdy v létě, přihlásit se do ní můžete na oficiálním webu) a už při vydání by měla obsahovat přes 300 karet. Hearthstone bude free to play, takže vás hraní nemusí stát ani korunu, když nebudete chtít. Prý se budete moct ke všemu dostat pouhým hraním, jen to bude logicky trvat déle, než když sáhnete po kreditce.

Ceny balíčků (každý po pěti kartách) zatím ještě nejsou definitivně stanovné, ale Pardo prozradil, že by se měla cena běžného balíčku pohybovat kolem jednoho dolaru. Vývojáři se chtějí tomu vzrušujícímu pocitu ze získání a otevírání nového reálného balíčku přblížit, co nejvíc, a tak už jen animace a zvuky, které jsou s otevíráním nového virtuálního balíčku spojené, vykouzlí úsměv na tváři každému sběrateli.

Tihle lidi ví, jak udělat uspokojivé efekty - dělají to při získávání nových úrovní ve WoWku, Diablu, zkušeností ve StarCraftu, achievementů... Karty a balíčky nebudou samozřejmě jen obyčejné, ale podobně jako jsou v Diablu/WoWku rozděleny předměty, budou tady rozděleny i karty. Budete tak mít k dispozici celou pléjádu stupňů - od obyčejných až po raritní karty.

Hra bude mít tři módy - Play, Practice a The Forge. V Play módu budete stát proti náhodně vybranému živému soupeři, kterého vám dohodí matchmaking na Battle.netu. Bude to ten základní herní režim, který budete hrát asi nejčastěji. Practice mód bude klasický trénink proti počítači - můžete si v něm trénovat ještě předtím než zkusíte vyzvat živého hráče, nebo v něm můžete testovat nové karty. Třetím módem je The Forge, kde má být velkou částí zábavy samotné craftování karet a budování balíčků.

...

“Jeden z principů, který zastáváme, je, že chceme dělat hry, které jsou epické svou kvalitou, ale ne nutně epické svojí velikostí, a to přesně vystihuje Hearthstone,” řekl na videu Eric Dodds, hlavní designér Hearthstone. Rob Pardo pak dodal: “Spousta lidí si vlastně myslí, že když je něco epické, tak to musí být hrozně velké. A já si myslím, že to, co se snažíme udělat my, bude něco trochu jiného. Epičnost by měla znamenat opravdu zábavnou hratelnost, kterou si chcete užívat dlouho. Neznamená to ale nutně, že by hra musela mít tisíce a tisíce monster a úžasné nové technologie. Chceme udělat něco, co bude malé rozsahem, ale epické hratelností.”

Smarty.cz

Nejnovější články