Akční sci-fi ARC Continuum předvádí své hrátky s časem na Kickstarteru
zdroj: tisková zpráva

Akční sci-fi ARC Continuum předvádí své hrátky s časem na Kickstarteru

20. 9. 2016 12:45 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Když jsem loni psal o chystané nezávislé sci-fi akci ARC Continuum, tvůrci ze studia Akimbo počítali s vydáním koncem roku 2016. To už neplatí, protože jak už to v herním vývoji bývá, potřebují více času na doladění hry a s tím se pojí i potřeba více peněz. Proto zamířili na Kickstarter, kde žádají o 100 tisíc dolarů a předvádí hru, která nemá daleko k dokončení.

Základním a klíčovým prvkem ARC je manipulace s časem. Hlavní hrdina Hadrian bojuje na své domovské planetě Taraan proti invazi humanoidních mimozemšťanů Kasaarů. Lépe řečeno, už ani tak nebojuje proti invazním vojskům jako proti okupantům, kteří jdou po zdroji energie, která dokáže manipulovat s časem. Shodou okolností je ale toto zařízení jménem ARC na Hadrianově ruce.

ARC Continuum je ryzí akční adventura, v níž se spojuje boj z pohledu třetí osoby s puzzly, které řešíte za pomoci schopností ovládajících čas. Jelikož AKimbo Studios na hře pilně pracují, mohou se pochlubit dvacetiminutovým videem z aktuální verze hry a ta rozhodně nevypadá špatně. Samozřejmě, je jasně vidět, že rozpočet nebyl největší, ale vzhledem k tomu, že plánované vydání je v květnu příštího roku, chybky a nedokonalosti může tento kanadský tým ještě vyladit.

Momentálně je naplánovaných šest speciálních schopností, s jejichž pomocí bude Hadrian bojovat a řešit environmentální hádanky. Rewind vypadá jako nejsilnější z nich, protože je to záchranná brzda. Můžete se přesunout v čase zpět, což vás vyléčí na původní hodnotu, jíž jste před několika vteřinami měli a zároveň vás může i zachránit při pádu do hlubin. Samozřejmě když budete dost rychlí.

Shield před vámi zastaví projektily a vy je následně i můžete poslat zpět na nepřátele. Blink a Dash jdou ruku v ruce – obě schopnosti vás rychle přenesou a to i přes propasti, takže je ideální k překonání pěšmo nedosažitelných míst. Dash pak více použijete v boji, kdy se potřebujete přesunout hodně rychle, zatímco Blink se pomaleji aktivuje, ale má mnohem větší dosah.

Parallel Allies vám pak umožní přivolat své kopie z paralelních vesmírů, které chvilku bojují po vašem boku. Slow zpomalí cíl na určitém prostoru. Můžete ji tak využít jak v boji, tak i při řešení puzzlů, kdy třeba zpomalíte pohybující se plošinky. Vortex pak vytvoří trhlinu v čase, což vytvoří kouli, jež vtahuje nepřátele do svého středu a poškozuje je gravitačním tahem.

Kromě schopností ovládajících čas má Hadrian k dispozici univerzální zbraň, která se přepíná mezi třemi módy. Burst je místní verze brokovnice, ničivá na blízko, nepoužitelná na dálku. Assault je poloautomatická puška, která je slušná na všechny vzdálenosti, ale prakticky nijak netěží z vašich schopností. Precision je odstřelovací mód, který nejlépe využijete se zpomalením času.

Akimbo Studios jasně říkají, že pokud jejich kickstarterový projekt nevyjde, nebude to konce hry, jen prostě budou mít méně času na odladění plné verze hry. Kickstarter oddalovali co nejdéle, aby ukazovali co nejvíc ze hry a nešli žádat o peníze s pouhým příslibem. Důkazem, že hra se blíží svému dokončení je i fakt, že v listopadu by mělo vyjít hratelné demo. ARC Continuum působí skromně, především v oblasti animací, ale samotný design map a také hudba zní skvěle. Navíc se tvůrci nesnaží dávat dohromady tucet žánrů a cílí na publikum, které ocení akční adventuru, která na sebe nekupí RPG prvky, větvící se příběh apod.

Nejnovější články