Jde o nezávislou klasiku, která se odkazuje na boje s titány jako v Shadow of the Colossus, náročné hopsání po plošinkách jako v Another World, obtížnost Dark Souls a komplexní herní lokace jako v Castlevanii. Vlastně kecám. Tvůrci se zatím neodkazují na nic! Protože ale Kickstarter kampaň chtějí spustit až ke konci roku nejdříve, můžu si zvolené inspirace klidně dovozovat a vymýšlet podle svého. Na druhou stranu, kdyby se mi Death’s Gambit podivným způsobem nezadřela pod kůži už jen z obrázků a gifů, vůbec by mě nenapadlo o hře psát, natož si vymýšlet, z jakých titulů vychází. Prostě bych se na milou zlatou Death's Gambit vykašlal.
Death’s Gambit je, nebo spíše má být, náročné RPG, které se odehrává na mimozemské planetě, obydlené od jádra až po stratosféru potvorami, rytíři a jinými hrůzami. Každý souboj či setkání s nepřátelskou situací je podle tvůrců zkouška strategických schopností hráče, každý krok do neznáma připomíná tanec smrti a každé nové prostředí může být vchodem do Pandořiny skříňky.
Takto zní stručná charakteristika (elevator pitch) tvůrčího záměru přímo od trojice vývojářů z losangeleského studia White Rabbit. Další informace o hře tvůrci pravidelně pouští během sobotních vývojářských streamů na Twitch.tv. Pokud vás Death’s Gambit zaujala, měli byste je sledovat.
zdroj: Archiv
Jakékoli poznámky k přemíře her s retro grafikou samozřejmě chápu a beru na vědomí. Na druhou stranu jde o styl, který zažívá boom. A každý boom je dočasný. Všechno se jednou ustálí a jsem si jistý, že za rok, dva už budeme všichni hry s retro grafikou brát stejně, jako hry s grafikou moderní. Přestaneme rozlišovat, co je retro a moderní, nýbrž co je zajímavé, co je unylé, co je fádní, co je hnusné. A na konto Death’s Gambit si troufnu říci, že nabízí styl grafiky výrazný a lehce rozpoznatelný, ale hlavně atraktivní a jednotný. Když k tomu tvůrci zvládnou přidat zábavnou hru, bude možná Death’s Gambit jedna z pixelatých her, které si budeme pamatovat déle než napočítám do pěti.