Warhammer Online - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Warhammer Online - návod 2.část

19. 8. 2009 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Podíváme se na zlepšování postavy v taktice, morálce či věhlasu, dále na lokace, questy, boj, dobývání pevností, scénáře, rady pro PvP a odměny. + MAPY MĚST

Autor: Michigan
Publikováno: 19.srpna 2009

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
S každou online hrou přichází na trh řada novinek a velký rozsáhlý svět, na nějž si hráči musí postupně zvykat. Warhammer Online (recenze, videorecenze) to navíc doplňuje spoustou možností přizpůsobení postavy, a proto není vyloučeno, že se v něm mnozí zpočátku ztratí. Jelikož nejnáročnější jsou vždycky začátky, přinášíme vám průvodce, který vaše snažení o proniknutí do hry v mnohém ulehčí. Warhammer Online je mimochodem nyní zlevněný na sedm stovek.

První díl návodu čtěte zde, dnes se podíváme na zlepšování postavy, lokace, questy, boj, RvR a odměny.

Zlepšování postavy

Jako v mnoha jiných RPG i tady získáváte během hraní zkušenosti a postupujete po úrovních, jež vám přinášejí nové dovednosti a další výhody. Mimo to má každé povolání na výběr tři různé specializace, tzv. mistrovství, do nichž se dají od 10. úrovně vkládat přidělené body. Do 40. úrovně jich takhle rozdělíte celkem 25. Ke každému mistrovství je ještě přiřazeno 3-6 základních schopností, které se zlepšují pokaždé, když do dané větve vložíte bod. Každá specializace navíc nabízí různé dovednosti a taktiky, které můžete, ale nemusíte cestou odemykat.

Je samozřejmé, že nejsilnější schopnosti najdete až na vrcholu samotného stromu, ale nic se nestane, ani když se soustředíte na všechny tři oblasti a slabší bonusy, které z toho plynou. Nebojte se přitom experimentovat a zkoušejte, co je pro vás nejvýhodnější. Za malý poplatek se dá vaše rozhodnutí jednoduše změnit a pamatujte, že i všeobecně oblíbený build nemusí být vždycky nejlepší. To koneckonců platí i pro mnohé oblasti zmíněné níže.

Některým by to mohlo už stačit, ale Warhammer nabízí i mnoho dalších způsobů, jak zlepšovat postavu. Následující herní mechaniky představují právě onen rozdíl, který vás bude odlišovat od ostatních zástupců téhož povolání:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Taktika je souhrnný název pro různé pasivní buffy, jenž jsou vždy aktivní a nelze je odstranit ani odčarovat. Získávat je budete postupně během hry a je jen na vás, které budete využívat a které ne. Každých deset úrovní se otevře jeden slot, kam lze tyto bonusy přiřazovat. Krom toho dostanete ještě dvě pozice pro RvR a jednu za odemčení položky v Knize znalostí. Brzy zjistíte, že se v každé situaci hodí něco jiného, a proto jistě využijete volbu až pěti možných taktických sestav, mezi nimiž lze jednoduše přepínat.

Morálka představuje způsob, jak efektivně zvrátit průběh boje. Zpřístupňuje totiž mocné schopnosti, které se otevírají postupně, jak s bitevní vřavou narůstá. Její aktuální stav zobrazuje modrý pruh na obrazovce vpravo dole. Když tento ukazatel dosáhne své čtvrtiny, nabídne se vám první speciální schopnost, kterou předem zvolíte. Totéž se opakuje i v polovině, ve třech čtvrtinách a na konci a každá následující schopnost je mnohem silnější. Při aktivaci jedné z nich se ale hodnota morálky vynuluje. Trenéři vás těchto vychytávek naučí hodně, ale používat bohužel můžete jen čtyři.

Renown (Věhlas) budete dostávat za zabíjení nepřátelských protihráčů, ať už v instancovaných scénářích nebo v RvR. Funguje zhruba stejně jako zkušenost. Úrovní věhlasu je celkem 80, ale dokud se nedostanete do 4. tieru, bude vám tato vyšší meta zapovězená. S každým novým stupněm věhlasu získáte i jeden bod, který lze využít u některých trenérů pro nákup RvR taktik a bonusů k vlastnostem. Se zvyšujícím se věhlasem se také postupně odemyká i speciální výbava dostupná u obchodníků v pevnostech.

Lokace

Obrázek zdroj: tisková zpráva Svět je rozdělen na tři válečné fronty, kde spolu bojují temní elfové proti vznešeným, orkové proti trpaslíkům a Chaos proti Říši. Každá z těchto front je rozdělená na čtyři stupně obtížnosti (tiery) odstupňované zhruba pro deseti úrovních postav. Postup hrou je celkem lineární a probíhá pomocí questů a veřejných úkolů, takže se většinou nemusíte vracet zpět. Cestovat mezi zónami můžete prostřednictvím tzv. Flight Masterů ve válečných táborech, výběr cílových lokací je ale v závislosti na vaší úrovni omezen. Využití najdou i Rally masteři, k nimž se dá po aktivaci teleportovat pomocí Book of Binding, kterou má každý již od začátku.

 Hlavní města
Obě dvě hlavní města jsou centrem obchodu a kromě bank a knihoven se v nich nachází také spousta NPC, questů a dalších zajímavostí. I ona mohou postupem času získávat jakési úrovně (1-5), odrážející jejich prosperitu a aktivitu hráčů dané strany. A zároveň s tím se uvnitř jejich zdí na nejrůznějších místech otvírají nové oblasti a zpřístupňují nové veřejné questy. V případě napadení dojde k masivnímu boji (75 vs. 75 postav) a jeho výsledek poté předurčí i další dění – s prohrou se totiž úroveň města sníží a útočníci získají právo ho zplundrovat.

Jelikož jsou tyto dvě výspy civilizace víceméně jedinými pořádnými huby, co hra od začátku nabízela, zaslouží si i přehledné mapy, které jistě využijete při jejich častých návštěvách:

Altdorf je nejen hlavním městem Říše, ale i Řádu a ze svého paláce mu vládne pevnou rukou Karl Franz a jeho imperiální armáda.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Inevitable City je hlavním městem Chaosu a zároveň i celé Destrukce. Vévodí mu křivolaká architektura, ulice jsou osvětleny zlověstnými světly a na trůnu tu sedí samotný Tchar’Zanek, mocný šampión havraního boha.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Questy

Questy budou vaším denním chlebem, nechcete-li ovšem levelovat přes scénáře a RvR, což se však může stát po chvíli celkem monotónní. NPC, co po vás něco chtějí jsou zobrazeny zelenou ikonkou na mapě, oranžová naopak značí, že už je hotovo. Po obdržení úkolu se na mapě zvýrazní oblast, kde je třeba daný quest plnit, takže nemusíte složitě bloudit okolo. Jednoduchých najetím na toto místo se vypíšou další podrobnosti. Zvláštní druhem questů jsou úkoly pro lovce odměn (Kill Collectors) a ty lze plnit i opakovaně. Za zabité příšery tak pokaždé dostanete kromě zkušeností i nějaký ten peníz.

 Veřejné questy
Obrázek zdroj: tisková zpráva Veřejné questy fungují na jednoduchém principu. Spolu s ostatními v dané oblasti plníte konkrétní úkol a za to dostáváte body vlivu (influence). Je přitom jedno, zdali jste ve skupině nebo ne. Každý takovýto quest se skládá z několika částí, přičemž první se dá zvládnout i sólo. Poslední je ale už velmi tuhá a poražení bosse vyžaduje občas i víc, jak deset lidí. Na konci boje se pak vyhodnotí celkový podíl každého hráče a pět nejlepších získá k dobru 100-500 bodů do závěrečného slosování. Tento bonus se přiřazuje podle způsobeného zranění – pokud tedy hrajete za léčitele, vyplatí se uzdravovat hlavně ty, kteří zraňují nejvíce.

Náhodným hodem jsou pak určeni ti, kteří získají odměnu. Její kvalita je odstupňována barevně a když se poštěstí, můžete získat i zlatý vak s epickými předměty. Pokud náhodou nic nevyhrajete, nezoufejte, v příštím kole se vám k hodu přičte 100 bodů, v případě dalšího neúspěchu 200 atd.. Z toho je zřejmé, že věnujete-li tomu dostatek času, nakonec si přece jen něco odnesete. Musíte však být v době slosování v dané oblasti. Veřejný quest se následně zresetuje a jede nanovo. Za získané body vlivu si později můžete u Rally Mastera třikrát postupně vybrat odměnu. V každé kapitole jsou zhruba tři čtyři oblasti, kde tyto questy probíhají, takže není nutné grindovat všechen vliv pouze na jednom místě.

Boj a smrt

Boj je celkem rychlý a závisí především na naučených dovednostech, jenž je nutné používat v co nejvýhodnějším pořadí. Díky schopnostem vyplývajícím z taktiky a morálky je tu však jistá variabilita, která zabraňuje stereotypu. Tempo útoků bývá občas zběsilé, a pokud rychle zabijete několik nepřátel za sebou, získáte dočasný bonus ke zkušenostem. Všechny skilly se samozřejmě přizpůsobují vaší úrovni, takže je není třeba obměňovat. Čas od času ale trenéra navštivte, jinak se připravíte o zbrusu nové fígle.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Necháte-li se zabít, přijdete dočasně o 10% vašeho zdraví. Tento postih je kumulativní a pokud zemřete několikrát za sebou, přijdete o těch 10% pokaždé. Zasadí-li vám finální ránu nepřátelský hráč, trvá postih 3 minuty, v případě nepřátelských monster je tato doba pětkrát delší.Vyplatí se proto navštívit léčitele (zelený kříž na mapě). V jeho blízkosti se stejně po oživení objevíte a zaplatit drobnou částku za to, že vás postihu zbaví, se vyplatí. Jedinou oblastí, kde se smrt nijak nepenalizuje, jsou scénáře.

 Otevřené družiny
Systém otevřených družin ve Warhammeru víceméně nahrazuje LFG kanály. Jejich seznam se zobrazí pomocí ikony vpravo nahoře pod obrázkem vaší postavy a jednoduchým kliknutím se k vybrané skupině přidáte bez toho, aby vaši žádost musel někdo potvrzovat. Většinou je vhodné zvolit tu, která je vám nejblíž nebo nejvíc vyhovuje vašim požadavkům. Odpadá tak zdlouhavé hledání spolubojovníků v chatovacím kanále.

RvR a dobývání pevností

Konflikt dvou znesvářených stran vás bude provázet na každém kroku již od začátku. Cílem je nejen obsazování strategický bodů, ale i boj s nepřátelskými hráči. To vašim spojencům přináší tzv. body vítězství, které pak mají vliv na získávání určitých globálních výhod (bonus k renownu, bonus k vlivu a sleva u obchodníků). Občasné lokální potyčky se od druhého tieru začnou postupně měnit v dobývání pevností a na řadu přijdou nejrůznější válečné stroje, jenž se dají sehnat v hlavních táborech. Neprohloupíte, když si jich pár nakoupíte do zásoby. Používáním se ale opotřebovávají a zničit je mohou i protivníci, takže se bez pravidelných oprav neobejdete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve většině pevností je potřeba buď zabrat vlajku nebo zabít Pána tvrze (Keep Lorda) a chvíli danou pozici udržet. Nejprve se však musí vyrazit beranidlem dveře a to jde nejlíp, když se toho ujme víc lidí najedou. Sledujte přitom dotěrné vybíhající NPC, které vás mohou zranit. Pozor si ale dávejte hlavně na zákeřné nepřátelské hráče, kteří s oblibou seshora slévají vroucí smůlu a ta bývá mnohdy smrtící. Pokud pevnost bráníte vy, tak ji naopak využívejte co nejvíc a nezapomínejte ani na nejrůznější děla a další obrannou techniku.

Za nejvyšší cíl ve hře se dá považovat obsazení nepřátelského města. Po dobytí Altdorfu se vítězům otevřou veřejné questy v Bright Wizard College a Temple of Sigmar. Potom nastává boj s Karlem Franzem, nejsilnějším bossem Řádu ve hře. V Inevitable City je to podobné, veřejné questy jsou tam v okolí Monolithu a Sacellum Dungeons. Nejvyšším protivníkem je pak samotný Tchar’zanek. Právě z těchto dvou bossů padají nejlepší předměty vůbec, a proto tyto města představují pro opačnou stranu tak velké lákadlo.

Scénáře

Jsou to v zásadě instancovaná bojiště a těší se dost velké oblibě. Jejich hraním pomáháte své straně k vítězství v daném tieru, což rozhodně není k zahození. Dostat se do nich dá pomocí tlačítka vedle minimapy, načež následuje čekání, než se sejde dostatek lidí. Hned od jednoho z prvních patchů se naštěstí můžete přihlásit třeba i ke všem mapám daného tieru a to snižuje čekací dobu mnohonásobně. Scénáře se dělí na několik druhů – najdeme tu různé variace na týmový deathmatch, domination, king of the hill, murderball či capture the flag. Podle toho se liší i podmínky vítězství a nutné strategie, ale větší šanci na přežití budete mít vždycky poblíž hlavní skupiny.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Za zabíjení protivníků dostáváte zkušenosti, takže pokud by někdo chtěl, může dosáhnout maximální úrovně jen hraním scénářů. Pár bodů navíc můžete získat i plněním opakovaných zabíjecích questů, které si můžete nabrat ve válečných táborech. Čas od času vypadnou z hráčů po zabití různé zajímavé předměty (čím vyšší úroveň tím lepší), tak je nezapomínejte sbírat. Oběť ale o nic nepřijde, daná věc je náhodně vygenerovaná z loot tabulky.

 Rady pro PvP
V PvP oblastech je třeba být neustále ve střehu, neboť nepřítel se může objevit kdykoliv. Často se to děje zrovna ve chvílích, kdy už bojujete s nějakou nestvůrou, proto se v boji pohybujte a nestůjte na místě, jinak se stanete snadným cílem. Také používejte lektvary - mnozí na ně zapomínají a vám poskytnou potřebnou výhodu. A pokud přece jen prohráváte, nebojte se utéct, nejlépe směrem ke spřáteleným NPC – je totiž možné, že vašeho protivníka stihnou zneškodnit ještě dřív, než on vás. Pozor ale na povolání typu Witch Huntera, která do vás mohou zezadu střílet i za běhu.

Sami toho sice můžete zvládnout hodně, ale pokud si chcete PvP náležitě užít, najděte si skupinu s léčitelem nebo ještě lépe gildu. Usólovat tu jde sice kde co, ale hra je stavěná pro organizované skupiny, které v ní pak mají různé výhody. Každá šestičlenná družina by měla mít alespoň jednoho tanka a léčitele. Zbytek pak mohou vyplňovat různé DPS povolání, bez nichž by zabíjení protivníků trvalo neúnosně dlouho.

Při střetu jděte nejprve po nepřátelském léčiteli, což je pravidlo, kterým se řiďte za každých okolností. I se slabými kouzly totiž dokáže uzdravovat rychleji, než vy stíháte způsobovat zranění. Veškeré vyvolané potvory a nepřátelské tanky zatím ignorujte, dokud tento cíl žije. Následně se soustřeďte na povolání, která na vás útočí zdálky – většinou totiž mají malou obranu, ale o to větší poškození způsobují. Očekávejte přitom, že se protivník bude snažit o to samé a chraňte své léčitele, jak jen to půjde. Ti by naopak měli léčit hlavně toho, kdo způsobuje největší zranění.

Předměty a odměny

Obrázek zdroj: tisková zpráva Sebrané předměty jsou kvalitativně rozděleny na několik barev - šedivá (nepoužitelné), bílá (běžné), zelená (neobvyklé), modrá (vzácné), fialová (epické) a žlutá (mýtické). Zelené a lepší vybavení se vám při oblečení přizpůsobí (stane se bound), takže pak už nejde prodat. Téměř každou věc může používat pouze jedno povolání a díky tomu se dají hráči poznat už z dálky. Naučte se je proto rozeznávat od sebe, na první pohled pak poznáte, co od nich můžete čekat.

Nejlepší odměny získáte při plnění veřejných questů nebo od renown obchodníků. Občas sice něco vypadne i z nějakého elitního bosse, ale jednodušší je pravidelně navštěvovat aukci, kde je užitečných předmětů víc, než dost. Zlata mít rozhodně nedostatek nebudete, tak se občas nebojte utrácet. Kupujte přitom minimálně modrou výbavu, neboť ta nižší se moc nevyplatí. Pokud zároveň sem tam zpeněžíte předměty určené pro ostatní povolání, budete finančně víc, než za vodou. Později pak třeba natrefíte na jedno z devatenácti setových brnění, které má každá kariéra rozmístěno různě po světě.

Ve skupině se dle nastavení uplatňuje na všechny neobvyklé a lepší věci systém need/greed/pass. Ten má zajistit rovnoměrné rozdělení lootu a také to, aby se hráči vždy dostali ke svým classovým předmětům. Pokud se vám tedy konkrétní předmět hodí, zmáčkněte tlačítko Need. Chcete-li ho ale jen proto, abyste ho mohli následně prodat, stiskněte Greed. Pass pak jednoduše značí, že o něj nemáte zájem. Netřeba dodávat, že ostatní členové družiny vás nebudou mít moc v lásce, pokud budete tento systém zneužívat.

V dalším, posledním dílu se naučíme užitečná řemesla, přiblížíme si gildy, popíšeme ovládání a nahlédneme do Knihy znalostí.

Stáhněte si: Zkušební verzi, Trailery, Videa...

Související články: Ostatní díly návodu, Mega-recenze, Video-recenze, Preview a další články



Michigan
autorovi je 27 let, věnuje se překládání a hry hraje už více jak 12 let;žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má ty s dobrým příběhem či pohlcující atmosférou;ve volném čase s oblibou sáhne po fantasy knížce či zajímavém filmu

 
 
Michigan

Nejnovější články