Tomb Raider: Angel Of Dark. návod 3.díl
zdroj: tisková zpráva

Tomb Raider: Angel Of Dark. návod 3.díl

9. 8. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Třetí část návodu obsahuje řešení závěru nového Tomb Raidera, kdy budete hrát za Kurtise v sanatoriu, krmit vodní příšerku nebo bojovat s kousající Boaz a energetickým bossem Eckhardtem.

Autor: Nukem
Publikováno: 9.srpna 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Angel of Darkness (recenze) je posledním příspěvkem do početné rodiny Tomb Raiderů, který by se co do herního stylu dal rozdělit na několik částí. Začátek hry je spíše akčnější a slouží pro seznámení se s prostředím a ovládáním. Poté se hra překlápí do adventurní polohy, tu střídá lehká stealth akce a většinový zbytek hry je pak starou známou akční skákačkou. Přesto se nedá říci, že by v nějaké části bylo možných zákysových míst více, než v jiné. Pochopitelně, že ostřílení vykradači hrobek si především v té akční části budou vědět rady mnohem častěji, než nováčci v tomto oboru. Jde především o způsob, jak se dostat z jedné strany na druhou, nevede-li jasná cesta přímo. "Profesionál" se pak porozhlédne po okolí a už ví, jak dál. Návod budiž tedy průvodcem pro méně zkušené hráče či dokonce nováčky, kteří nás často žádají o pomoc v dalším postupu.

První část návodu společně s vysvětlením ovládání naleznete zde, minule jsme v druhém dílu prošli prostřední třetinou hry a dnes nás čeká závěr Tomb Raidera: Angel of Darkness.

 21. The Sanitarium
Tak tu máme poněkud nemotorného Kurtise. Jelikož jeho počáteční zásoby lékárniček jsou nulové a cestou jich také nebude moc, šetřete, jak se dá. Boj zblízka s chovanci ústavu není lehký a málo kdy se vám asi povede jej vyhrát bez újmy. Proto je možná lepší rychle střílet z co nejkratší vzdálenosti, čímž si vystačíte jen se třemi výstřely (Kurtisova zbraň pálí po dvou kulkách najednou). Někdy se stane, že se chovanec při prvním výstřelu zalekne a pak už jen pobíhá po okolí. Buď jej nechte být, nebo dodělejte ručně. Po prvním videu s Protem, si popovídejte s holohlavým chovancem v otevřené cele. Pak už to bude akce beze slov. Vedle cely jsou mřížové dveře s kódovým zámkem. Přistupte k nim a použijte akci. Kurtis svým vnitřní zrakem uvidí kód k zámku (06289).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Chovanec v červeném u jídelny je neškodný. Kolem jídelny projděte na konec chodby a vstupte do dveří. V laboratoři seberte kartu, ležící vedle vědce, která otevře dveře do kuchyně. Ještě, než půjdete do kuchyně, všimněte si osvětlených dveří v chodbě přímo proti jídelně. Vlevo je cedulka s číslem 38471, je to samozřejmě kód k jejich otevření (obrázek). V jídelně taky leží čokoláda a zásobník. Pak použijte kartu u dveří do kuchyně a hned se dejte po schodech nahoru. Vpravo leží lékárnička, potom se dejte na levý konec, kde u ovládacího pultu naťukejte kód od dveří v chodbě.

Po videu vysaďte mříže od ventilace na konci chodby, stejně tak v laboratoři. Několikrát vystřelte do plynové bomby před ventilátorem, až vybuchne (obrázek). Vypínačem nad lávkou ventilátor vypněte. Vlevo od ventilátoru si všimněte zásobníku.

 22. Maximum Containment Area
Naproti prosklené kukani je chodba s propadlou podlahou a životu nebezpečnou kapalinou. Místo můžete přeručkovat po kabelech na zdi, síla vydrží skutečně na chlup. Leží tam zásobník. Pak se vraťte ke kukani a pokračujte chodbou dál. Až otevřete dvojité dveře do bloku s celami, jděte do pravé chodby a držte se při levé straně. V okamžiku, kdy budete míjet druhé dveře, Kurtis zjistí další kód (17068). Ten naťukejte v kukani. Odblokují se dveře cely, u které jste kód zjistili. Uvnitř seberte kartu u hlídače a čokoládu na stole. Objeví se další chovanec. Chcete-li se vyhnout dalším zbytečným kontaktům, nechoďte do jiných cel. Kartu použijte na konci chodby, ve které nyní jste. Až se vysunou dveře, můžete vstoupit do cely vpravo od dveří s červeným světlem naproti vám. Na posteli tam leží zásobník. Pak pokračujte svažující se chodbou dál.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Hlídače ukrytého v průlezu na konci chodby si nevšímejte a dejte se hned za dveřmi doprava a otevřete dvojité dveře od pitevny. Dovnitř nechoďte, zbytečně přilákáte chovance a raději utíkejte za Protem. Až se dostanete do haly s celou, kde Prota drželi, vyskočte na střechu cely a z ní na prolomenou lávku (obrázek). Nad žebříkem za ventilací seberte u hlídačů kartu a u skříněk čokoládu. Vypínačem na zdi otevřete dveře. Dejte se doleva a na konci chodbičky použijte kartu.

Souboj s Protem není tak obtížný, jak by každý čekal. Střílejte do Prota, dokud se na čas nevzdálí. Tuto chvíli můžete využít pro sebrání lékárničky a zásobníku v rozích místnosti. Proto se vrátí. Střílejte do něj, dokud neztratí vědomí. Zásahů je potřeba už méně. Pak zase bude dotírat, vy ho zaženete, potom přiběhne a vy ho unavíte atd. Celkem čtyřikrát musí upadnout do bezvědomí. Pak by mělo přijít video. Nakonec sklopte páku vypínače (obrázek).

 23. Aquatic Research Area
Obrázek zdroj: tisková zpráva V hale pod vámi stráží automatické kulomety. Proto nepoužijte žebřík, ale seskočte z okraje lávky u stěny. Plazte se podél levé strany kolem krabic, průlezem k ventilu (obrázek), kterým otočte. Až bude v hale dost páry, můžete kolem automatů klidně projít a po trubkách na zadní stěně vyšplhat k výstupku do chodby. Další automaty vyřadíte tak, že střelíte do skříňky s výbušným obsahem (obrázek).

V hale s bazénem jděte doprava až k žlutočerně orámovanému vchodu. Tady skočte do vody a proplavte otvorem ve stěně. Vlevo pohněte pákou a pak plavte naproti do průlezu a nahoru. Za zábradlím seberte lékárničku a dveřmi se vraťte k bazénu. Oběhněte bazén na protější stranu a vstupte do podobné místnosti té předchozí. Za zábradlím vpravo sklopte vypínač. Výtahem sjeďte dolů a dojděte k páce podobné té, kterou jste sklápěli pod vodou na protější straně. Pak se zase vraťte k bazénu. Následuje krátká animace s nápovědou, co dělat dál.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Přichází na řadu krmení. Vystoupejte nahoru k výtahu s nádobou. Tu vytáhněte na dopravník (obrázek) a vypínačem poblíž jej uveďte do chodu. Nádobu odtlačte do místnosti pod dávkovač krmiva. Pákou v místnosti naplňte nádobu a tu dopravte na výtah. Teď jděte ke kukani, do níž vede zespoda žebřík. Uvnitř se můžete pomocí dvou kamer podívat na dva vypínače, které musíte stisknout. První je ve vodě na stěně pod velkou obrazovkou u vchodu. Druhý za průlezem na protější straně. Popravdě řečeno, vypínače by šly zapnout i bez přípravy krmení, ale jelikož se Laře posílily nohy a po spuštění krmení vás nebude vodní příšerka obtěžovat, tak proč to nedodělat.

Z kukaně nad žebříkem sejděte schody a po trubkách a po římse přeručkujte na výstupek naproti schodům (obrázek). Tady si přivolejte výtah. Naproti výtahu můžete vstoupit do dveří, za nimiž je místnost s hlídačem. Prozkoumejte tu skříně a vraťte se. V kukani spusťte výtah a pak můžete nerušeně sepnout oba zmíněné spínače pod vodou a proplavat otevřenou komorou.

 24. The Vault Of Trophies
Obrázek zdroj: tisková zpráva Proplavte nástrahou a nadechněte se ve vzduchové kapse nad rozcestím. Pak se můžete dát chodbou doprava a obeplout tak další nástrahy. Kousek před vámi je levá zeď provalená (obrázek). Proplujte chodbami až do průlezu do slepé chodby. Tady najdete obvazy a nouzový dýchací přístroj. Skočte opět do vody a plavte rovně do chodby která je zahrazena kamennými kvádry (obrázek). Ty prokopněte a halou plavte rovně nahoru. Tady ve stropě prokopněte další kvádry, je tu vzduchová kapsa (obrázek).

Nyní je třeba ke kruhu dostat určité sochy, jak napovídá deník. Na kamenné desce pod vzduchovou kapsou je nápověda, dvě postavy a písmena L a V (obrázek). Je jasné, že přisunout k sobě musíte sochu rytíře jménem Limoux a Vasiley. Jména jsou za cedulkách pod sochami a za jejich zády jsou průlezy k řetězům, za něž musíte zatáhnout. Pak proplavte propadlým stropem nahoru.

Pákou před propastí si přivolejte stupínky a najděte ty stabilní, jež vám pomohou se dostat naproti. V místnosti můžete pákou vpravo od krbu odhalit tajnou skrýš s obvazy. Potom na protější zdi pomocí řetězu vytáhněte koberec a po zdi vyšplhejte až na římsu. Po pletivu pod stropem přeručkujte nad svícen zavěšený uprostřed místnosti (obrázek). Dojděte si dolů pro Obscurův obrázek a pak prolezte krbem.

 25. Boaz Returns
Obrázek zdroj: tisková zpráva Souboj s Boaz je napoprvé dost nechutný a tak než abyste složitě pátrali po tom, jak ji dostat, slyšte mé rady. Nejvíce nebezpečné je její kousnutí. Proto jakmile se k vám přiblíží, palte do jejího obličeje. Při dobrém načasování a rychlé palbě stačí čtyři výstřely. Boaz ucukne a z krovek na bocích začne vrhat sliz. Nyní musíte trefit žlutou výplň každé krovky (obrázek). To, že jste ji zasáhli, poznáte tak, že krovka odpadne a Boaz přestane plivat.

Připravte se na další výstřely do jejího obličeje. Až zase začne vrhat sliz, klávesou pro přemet (standardně End) přepněte míření na jinou krovku, Kurtis stále míří na tu první. Takto musíte dostat všechny čtyři krovky. Pokud vám nestačí střelivo, automaticky se v aréně objevuje nový zásobník. Ve druhé fázi se z obtloustlé Boaz stane hubený hmyz. Její seknutí je dost kruté, ale pokud do ní začnete okamžitě a rychle pálit, bude jen stát na místě (obrázek) a po několika zásobnících ji dostanete bez vlastní újmy.

 26. The Lost Domain
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nejprve se dejte vpravo. Přeskákejte dozadu k páce. Laře se naposledy zvýší síla nohou, od teď umí skákat ve sprintu. Po lávce se vraťte zpátky. Druhá chodba je časová. Dveře otevřete pákou a pak musíte ve sprintu přeskákat přes dva ostrůvky uprostřed jeskyně. V následující ohnivé jeskyni, až přeskočíte protržený provazový most naproti, je potřeba v momentě, kdy Lara bude klouzat po prknech dolů, skočit na výklenek s pákou (obrázek). Tou totiž vypnete obranný mechanismus na schodech mezi sochami.

 27. The Monstrum Crimescene
V laboratoři je nutné sebrat tři skleněné lahvičky a vložit je do příslušných držáků. Nejprve pohněte pákou u klece. Dotěrné kostlivce skopněte do jámy s vroucí vodou a máte od nich pokoj. První lahvička je v pravém zadním rohu místnosti na stolku u knihovny. Druhá je v kleci. Na ní stačí skočit a stoupnout si na dvířka na vršku klece, která se pak propadnou. Tady ovšem pozor - jakmile lahvičku seberete, klec začne klesat. Proto okamžitě vyšplhejte po stěně klece k otvoru, pak přeručkujte vlevo na sklopená dvířka (obrázek) a vyskočte na vršek klece. Odtud vlezte do průlezu ve zdi, kde je schována třetí lahvička.

Potom vyšplhejte po stěně jámy až kam to půjde a přemetem vzad vyskočte nahoru. Jednu lahvičku vložte do držáku nad schůdky, druhý držák je o patro výš a třetí ve vedlejší místnosti za bazénkem. Teď, když už je voda zchlazená, potopte se na dno bazénku pro Shard a hurá za Eckhardtem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Souboj s ním není žádný problém. Po animaci si lehněte na zem. Eckhardt na vás bude posílat různé energetické vlny (obrázek), ale pokud budete ležet na břiše, vůbec vám neublíží. Až se Eckhardt po chvíli vyblbne, začne se klonovat. Postavte se a připravte si zbraň. Jakmile se tři klony spojí uprostřed kruhu do jednoho, začněte do něj pálit, ale nebuďte příliš blízko. V okamžiku, kdy klon padne na kolena, přiběhněte k němu, načež se spustí video, kdy do něj Lara zarazí jeden Shard. Tohle zopakujte ještě dvakrát.

Ani létající Karel nepůsobí větší problémy. Nejprve seberte Eckhardtovu rukavici, ležící u jeho těla (obrázek) a na jednom pilíři sepněte spínač, aby sjely žebříky vedoucí na ochoz. Pak se vyšplhejte až do třetího patra, kde z rampy skočte na Spícího (obrázek).

A to je vše přátelé. No není to dobře, že už je konec a že to zase dobře dopadlo? :-)

Stáhněte si ke hře: Patch, Cheaty, E3 video, PS2 trailer, Video, Screenshoty

Stáhněte si k filmu: Cradle of Life trailer, Fotky

Související články: Recenze, Ostatní díly návodu, Preview, Novinky



Nukem
autorovi je 29 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora)


 
 
Nukem
Smarty.cz

Nejnovější články