zdroj:
tisková zpráva
Angel of Darkness (recenze) je posledním příspěvkem do početné rodiny Tomb Raiderů, který by se co do herního stylu dal rozdělit na několik částí. Začátek hry je spíše akčnější a slouží pro seznámení se s prostředím a ovládáním. Poté se hra překlápí do adventurní polohy, tu střídá lehká stealth akce a většinový zbytek hry je pak starou známou akční skákačkou. Přesto se nedá říci, že by v nějaké části bylo možných zákysových míst více, než v jiné. Pochopitelně, že ostřílení vykradači hrobek si především v té akční části budou vědět rady mnohem častěji, než nováčci v tomto oboru. Jde především o způsob, jak se dostat z jedné strany na druhou, nevede-li jasná cesta přímo. "Profesionál" se pak porozhlédne po okolí a už ví, jak dál. Návod budiž tedy průvodcem pro méně zkušené hráče či dokonce nováčky, kteří nás často žádají o pomoc v dalším postupu.
První část návodu společně s vysvětlením ovládání naleznete zde a dnes vám poradíme, jak úspěšně projít prostřední třetinou hry Tomb Raider: Angel of Darkness.
12. The Archaeological Dig V první boudě zapněte generátory, ve druhé si pročtěte záznamy na počítači a z tiskárny si vezměte papír s vytisknutým symbolem. Projděte plechovými vraty mezi boudami. Rentgenem najeďte do levého zadního rohu výkopu a hledejte druhý symbol (obrázek). Až jej najdete, klávesou pro dřep opusťte ovládání, vezměte si výtisk z tiskárny a vraťte se. Po lešení sejděte až na dno výkopu. Stojíte-li čelem ke stolku s notebooky, po pravé straně uvidíte ve skále širokou rýhu (obrázek). Po ní vyšplhejte až k převisu. Využijte toho, že Lara umí šplhat i šikmo. Postavte se na okraj převisu a přeručkujte po spodní straně mostu na protější převis. Vylezte na most a tlačítkem u vrátek spusťte výtah.
zdroj:
tisková zpráva
Pak se vraťte na převis a skočte z něj na výtah. Nejlépe přemetem vzad, Lara se tak nebude chytat spodku mostu. Přistupte k mechanismu ve skále. Otevřete deník a nalistujte poslední stranu (obrázek). Uvidíte zde náčrtek mechanismu a dva krajní symboly, které se musí nastavit. Pákou tedy otáčejte mechanismem, dokud se jeden ze známých krajních symbolů neobjeví na své pozici v rámečku. Potom obejděte skálu na její pravý bok a příslušnou pákou zablokujte symbol. Podobně nastavte druhý krajní symbol a zablokujte. Zbylé dva je třeba odhadnout. Prozradím, že na třetí pozici, dle nákresu, je symbol dvou soustředných kruhů (obrázek).
13. Tomb of Ancients Sestupte na rozbořený most. Na protější straně najdete obvazy, pak se vraťte. Přelezte zábradlí těsně u stěny po levé straně mostu, stojíte-li čelem k okraji síně (obrázek). Dopadnete na úzkou římsu, z ní pak seskočte níž. Po skále se dostanete až na převis, odkud skočte na trám. Pohněte pákou. Sestoupejte po výstupcích až dolů. Rytíře zabít nelze, jen na chvíli zneškodnit. Ale když budete rychlí, tak se s ním ani nemusíte potýkat. Další páka je tedy dole za průlezem. Třetí páka umístěná ve výklenku asi v polovině výšky síně otevře poklop hlouběji do podzemí. Až tady půjdete chodbičkou, všimněte si dveří napravo. Jejich vykopnutím se Laře zvýší síla a přibude brokovnice. Až se za vámi zaklapnout dveře, pohněte pákou za dveřmi napravo. Potom rychle na protější konec, než se tamní dveře zase zaklapnou.
14. Hall of Seasons
zdroj:
tisková zpráva
Uprostřed síně je na zemi kamenný kruh rozdělen na čtyři části, každý se symbolem jednoho elementu přírody. Sešlápněte libovolnou čtvrtinu a otevřou se troje dveře. Za každými dveřmi je páka, ale jen jedna otevře cestu dál, zbylé dvě spustí propadlo. Správný vchod, a tedy správnou páku, identifikujete snadno podle toho, že u stropu visí symbol, na který jste šlápli. Ale musí to být až ten druhý symbol v chodbě nikoli ten, co visí přede dveřmi (obrázek).
V síni větru se dejte za schodištěm doprava a zatlačte na stěnu. V tajné místnosti najdete munici a páku, která vytáhne kmeny. Přeskákejte na opačnou stranu a vyjměte z držáku krystal. Zpátky se vraťte po pravé straně (při pohledu ke dveřím) a skočte na kmen, který je nejblíže k okraji a ke třetí kamenné hlavě chrliče (obrázek). Ta se zasune a odkryje další munici. V síni plamenů si všimněte výklenku vlevo, který se zpřístupní, když vyjmete krystal. Pokud jste se málo bavili při překonávání bortících se pilířů v síni země, pobavte se s ohnivými rytíři. Dvěma pákami po stranách otevřete vchodové dveře.
Vodní říše je také zajímavá. Pokud se vám podaří skopnout ohnivého rytíře do propasti nebo do fontánky, nebude už na obtíž. Pak skočte do fontány a pákou dole napusťte propast. V propasti proplujte malým průlezem za rostlinami (obrázek). Vyplavte na hladinu, kde uvidíte tři průlezy. První dva zprava jsou slepé, ale najdete tam lékárničku a munici. Pak se dejte do třetího (levého) průlezu. Až doplavete k pilíři, seberte krystal a pákou na boku pilíře otevřete dveře. Jimi se dostanete zpátky k fontánce.
zdroj:
tisková zpráva
Krystaly vložte pod fresky u vstupu do síně ročních období. Nyní sešlápněte libovolný symbol a vejděte do nesprávných dveří, takže sklopením páky se propadnete. Dostanete se do takového kruhu smrti, kde není skoro žádný krok bezpečný. Musíte najít dveře, které mají na sobě symbol, jenž jste viděli v animacích při vkládání krystalů pod fresky. Jsou to ty tmavé na vnitřní straně kruhu (obrázek). Cestou můžete sbírat munici v postranních chodbičkách.
Zdejší prapodivný stroj uvedete do chodu tak, že otočíte čtyřmi ventily. U každého ventilu visí známý symbol, takže jsou hned vidět. Až stroj rozeběhnete, vraťte se na kruh smrti a najděte úzký průlez k výtahu na vnější straně kruhu, kterým se dostanete zpátky do síně ročních období (obrázek). Když výtahem vyjedete do prvního patra, najdete zde ve výklenku munici. Přes vysouvající se pilíře se dostanete na ochoz nad vámi. Vyběhněte schody. Dostanete se na další ochoz, který je přerušen dírou. Oběhněte ochoz na druhou stranu díry a po stěně vyšplhejte na římsu. Tady sklopte páku.
U ústí schodiště se otevřou dveře k tajné místnosti, kde najdete zásobník a když zatlačíte na pravou stěnu, zvýší se Laře síla a najdete zde i lékárničku. Pak zpátky na římsu a po skále nahoru. Držte šipku stále rovně a až se Lara na skále otočí, stočte ji vlevo k takovému malému výstupku, na který může dopadnout (obrázek). Síla jí tam tak tak vystačí. Po směru výstupku ručkujte po skále dopředu a pak přes převis vlevo nahoru.
15. Červený duch Dostáváme se ke skutečně velkému zákysovému místu. Ocitáte se v hrobce, kde okolo sarkofágu stojí pět soch. Jedna z nich drží první Obscurův obrázek. Úkolem je obrázek sebrat, ale není to tak snadné, protože jak už jste asi zjistili, obrázek se přesune jinam, když se k soše přiblížíte. Navíc tu poletuje zdraví nepříliš prospěšný červený duch, snad přímo Obscurův. Takže nejprve si dřepněte. Pokud se budete plazit alespoň po kolenou, duch by vás neměl zranit. Takhle proplazte vnější podloubí a sesbírejte, co se dá.
zdroj:
tisková zpráva
Potom se připlazte zepředu k soše, která drží obrázek, tak blízko, dokud drží obrázek. Uložte hru a začněte pálit do ducha (obrázek). Ten se po určitém počtu zásahů, záleží na typu zbraně, na pár sekund zastaví. V ten moment vyběhněte k soše a obrázek jí seberte. Pokud jste tu chvíli odhadli správně, obrázek neuteče. Jakmile jej budete mít, otevřou se dveře a vy se proplazte ven.
Vystoupejte na hladinu a plavte do takové zátoky, kde ve výklenku leží obvaz (obrázek). Potom proplavte „komínem“, kterým jste sem sestoupili z Louveru.
16. Galleries Under Siege Utíkejte po schodech až zcela nahoru do galerie. Tady se dejte doleva, do dveří pod bezpečnostní kamerou a dál na požární schodiště. Po něm se dostanete do chodby, kde má kancelář madam Carvier. Ve dveřích napravo je vstup do laboratoře a za automatickými skleněnými dveřmi je vitrínka s respirátory (obrázek). Jeden si vezměte a hned v inventáři použijte. Od teď umí Lara sprintovat. Pak se vraťte dolů. Odtud vede jediná cesta ke schodišti a dolů do nižších pater.
17. Von Croy’s Apartment
zdroj:
tisková zpráva
Z místa, kde stojíte, uvidíte na zemi mezi střepy Wernerovu hůl (obrázek). Ale ještě ji nesbírejte a raději si všimněte zásobníků trochu vepředu u modré vázy. Tady vám prozradím malý trik. Pokud si stoupnete k zásobníku vlevo od vázy tak, jak je vidět na obrázku a budete mít štěstí, pak po jeho sebrání tam zůstane dál ležet. Takhle si můžete přisvojit zásobníků, kolik chcete. Veselá chybička, že? Až si budete myslet, že máte dost, seberte pistoli před vázou a další munici či lékárny po celém bytě. Nezapomeňte na počítač, jsou tam další zajímavé poznámky. Do patra nahoru jděte dveřmi za točitým schodištěm. Lara je vykopne a posílí tak nohy. Až prosmejčíte byt, vraťte se pro hůl. Do pokoje vrazí čistič, toho střelbou zažeňte a vyjděte za ním na chodbu.
Můžete vykopnout dveře ke schodišti, leží tu zásobník a lékárnička. Pak vejděte do druhých otevřených dveří na chodbičce. Až seberete zásobník nalevo, vpadne sem opět čistič, takže ho střelbou zažeňte a pak utíkejte za ním. Nezapomeňte sebrat automat, který odhodil přede dveře. Paprsky vpravo podplazte (obrázek). Seskákejte schodiště až dolů, je tam munice a lékárnička, pak vyjděte o patro výš a vlevo. Teď už s konečnou platností zlikvidujte čističe.
18. The Monstrum Crimescene
zdroj:
tisková zpráva
Až si s novinářem vyměníte informace, jděte do uličky mezi domy, co je nalevo od reportérova auta. Tady seberte kladivo (obrázek). Tím můžete vypáčit petlici na poklopu kanalizace v rohu náměstí, tam je lékárnička, ale především další poklop v uličce za zapečetěným domem. V podzemí najděte a vyslechněte Boucharda. Pak vejděte do knihovny dveřmi naproti Bouchardovi. Vyjděte na ochoz a k lešení přisuňte komodu, Laře se zvýší síla.
Přeskočte na lešení u velkého okna. Po stranách okna jsou vidět dva řetězy (obrázek). Zatáhněte dvakrát za levý a odsune se skříň, za níž je schována lékárnička. Potom čtyřikrát za řetěz na pravé straně okna a otevře se kryt u hodin. Na nich nastavte tři hodiny a klepněte na Enter. V tajné místnosti seberte ze země papír, který leží před psacím stolem a podívejte se na něj v inventáři. Je na něm kód od zámku na stěně za stolem (31597). Za velkým obrazem je schován pátý Obscurův obrázek. Vraťte se k Bouchardovi. Ten tu ale není, jděte proto ven, jakoby do stoky a držte se u levé zdi. Až budete míjet levé dveře před schody, spustí se animace. Ze země seberte Bouchardovy klíče a jimi odemkněte červené plechové dveře o patro níž.
19. The Strahov Fortress
zdroj:
tisková zpráva
Jakmile jeřáb zvedne kontejner, můžete se z něho dostat na bednu od klimatizace (obrázek) a z ní na stěnu oddělující obě haly. V hale s hlídači je budka, ve které stojí hlídač s přístupovou kartou. Tu použijte za některými dveřmi po stranách lávky nad budkou. Z druhé strany je vedle jedněch dveří žebřík do ovládacího centra. Tam zapněte přívod proudu do jeřábu. Pak vyšplhejte po vysokém žebříku nahoru a vstupte do jeřábu. Až se postaráte o automatické kulomety, můžete slézt dolů do haly a dveřmi v plechových vratech projít do dalších prostor.
Nejprve se projděte kolem dveří vlevo od točny, ale ne příliš blízko. Měl by se vám zapsat další úkol do deníku a to vypnout bezpečnostní pole. Běžte tedy přes točnu naproti až k hromadě beden. Tady je třeba přirazit nejvyšší bednu až k plotu. Poblíž tu jsou dvě pomocné bedny, ale postačí nám pouze jedna. Laře totiž stačí i poloviční prostor na posunování. Nejprve projděte škvírou mezi bednami a levou stěnou a vyskočte na bednu u plotu. Potom k sobě přitáhněte bednu před vámi jak to jen půjde (obrázek). Pak přes ní přelezte naproti a dotlačte ji až na konec (obrázek). Poté na ní vylezte a stojíce zády k plotu popotahujte k sobě nejvyšší bednu, dokud je vidět, že se významně posunuje (asi tak 3-4krát).
zdroj:
tisková zpráva
K hromadě pak přisuňte bednu od točny (obrázek) a vyskočte na ní. Pokud jste nejvyšší bednu dotáhli směrem k plotu, jak to nejvíc šlo, Laře by se měl odkrytý kousek stačit na to, aby na něj vylezla (obrázek) a dotlačila nejvyšší bednu až k plotu. Pak se jí zvýší síla. Vraťte se k točně a najděte sloupec dvou beden. Ten dotlačte pod plechovou skříň ventilace na zdi (obrázek). Nad ní je ventil k páře, která uniká nad bednami. Pak přelezte přes plot tak, že z nejvyšší bedny vyskočíte na trubku, přitáhnete nohy a přeručkujete. Potom rychle k žebříku naproti. Nahoře na ovládacím panelu spusťte pilu. Otamtud můžete rovnou vyskočit na traverzy a pak na ventilační šachtu. Na porušeném konci vlezte dovnitř.
Hlídače oberte o kartu a použijte ji na čtečku u dveří do kontrolní místnosti. Tady vypněte ochranné pole. V zadní místnosti najdete zásobník a čokoládu. Před chodbou s lasery a minami je vlevo chodbička do místnosti s mrtvým reportérem. Na posteli tam leží pistole a ve skříni jsou obvazy. Pak jděte k laserům. V pravém regálu leží automatická puška. Zpátky na točnu, plechové dveře již nejsou nebezpečné.
20. The Bio-Research Facility
zdroj:
tisková zpráva
Popovídejte si se zahradníkem a pak pohněte soškou s rohem (obrázek). V tajné místnosti si otevřete dveře. Když k nim půjdete po levé straně zahrady, cestou narazíte ještě na jeden zásobník. V další místnosti si příliš nevšímejte mutanta a utíkejte na druhý konec. Tady jsou po stranách schodiště na ochozy. Na obou najdete nějaké zásobníky, ale na tom levém je uprostřed okapová roura (obrázek), po které přeručkujte nad inkubátory. Otočte ventily na stranách a pak prolezte otvorem v rozbitém inkubátoru.
V místnosti se schodišti a bazénem nejprve seběhněte schody a skočte na potrubí, kde otočte ventilem (obrázek). Až přeskočíte díru v ochozu, můžete vyšplhat po krátkém žebříku nad schody do nejvyššího patra, kde leží zásobníky a munice. Pak v místě, kde unikala pára, vyšplhejte po trubce a po římse přeručkujte na výstupek. Z něho s rozběhem skočte na protější oplocenou lávku. Chce to skočit skutečně až z okraje výstupku (obrázek). Dveřmi projdete do další místnosti.
V zastřešeném prostoru odtlačte stůl od nástěnky. Odkryjete tak papír, kde je naznačeno, jaká kombinace živin rostlině, která vám v animaci zatarasila dveře, neprospívá. Otočte tedy prvním, druhým a čtvrtým ventilem zleva a pak sklopte páku napravo do ventilů. V další zahradě musíte získat tři bezpečnostní karty od hlídačů. Jedna leží u mrtvého, jak ukázalo video. Po střeše skleníku se dostanete k lávkám s velkou květinou a stromem. Hlídač, který tu obchází, u sebe kartu nemá.
zdroj:
tisková zpráva
Až půjdete kolem rostliny, Lara vám oznámí, že naproti nemůže skočit, protože to je daleko (obrázek). Jděte tedy ke stromu a dál doprava. U zdi přeskočte přerušenou lávku k lékárničce, čímž se Laře zvýší síla nohou a může tedy u kytky přeskočit na lávku na vchodem. Hlídače pod vámi nechte zatím být a běžte doleva do schodů. Na konci lávky vyšplhejte po keři o patro výš (obrázek).
Po videu pokračujte k mrtvému hlídači a seberte kartu. Na konci lávky je ještě zásobník. Teď si dojděte pro kartu posledního hlídače. Pokud by tam náhodou nebyl, jak se mi poprvé stalo, potom kartu hledejte někde na zemi pod lávkou, ze které jakýmsi nedopatřením spadl. Karty použijte u dveří v rohu zahrady u skleníku.
Dokončení návodu příští týden.
Stáhněte si ke hře: Patch, Cheaty, E3 video, PS2 trailer, Video, Screenshoty
Stáhněte si k filmu: Cradle of Life trailer, Fotky
Související články: Recenze, Ostatní díly návodu, Preview, Novinky
|