Beijing 2008 - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Beijing 2008 - návod 2.část

14. 9. 2008 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Prokoukli jsme, kterak z Číny odvézt plný batoh medailí i bez xboxového gamepadu. Dnes o ovládání zbytku disciplín, jako je plavání, střelba, kajak a také dlouho nepropádané vzpírání či judo.

Autor: Marek Beniač
Publikováno: 14.září 2008


Prokoukli jsme, kterak ovládat nejnovější olympiádu vcelku v pohodě i bez analogového Xbox360 gamepadu. S pomocí našeho průvodce budete také na klávesnici trhat jeden rekord za druhým a z Číny si odvezete plný batoh medailí. První část návodu na úvodních sedmnáct disciplín zde.

 Plavání
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ať už jde o znak, motýlka, prsa či volný způsob, ovládání se v podstatě neliší. Start z bloků funguje na stejném principu, jako na atletické dráze – tedy poklepáváním (tentokrát na klávesu H) a včasnou startovní reakcí po výstřelu. Pohyb po hladině i pod ní se děje střídavým mačkáním tlačítek H a K, dohmat v cíli kupodivu probíhá automaticky. Pokud se plave na delší vzdálenost než je rozměr bazénu (rozuměj v půlce bude obrat) ten probíhá stiskem klávesy J. Odraz do druhé poloviny závodu záleží na správném načasování, nepropásněte proto velkou značku pod hladinou.

 Skoky do vody - prkno
Po výběru prováděného skoku zajistí klávesa J odraz (pochopitelně čím větší silou, tím lépe) pak už stačí jen za pomoci tlačítek A a D korigovat pohyb barevné výseče po kružnici. Konečné bodové hodnocení záleží na přesnosti, snažte se proto držet značku pokud možno uprostřed.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Skoky do vody - věž
Klávesa J znovu slouží pro odraz, tentokrát tu však máme hned dvě barevné výseče. Ta zelená se ovládá za pomoci kláves A a D, červená pak díky H a K. Obě značky je opět záhodno držet ideálně co nejblíže středu výseče, jedna v podstatě kopíruje pohyb rukou, druhá pak nohy skokanky. Přesnost a správná koordinace se odrazí na výsledných známkách.

Střelba

 Brokovnice
Pohyb zaměřovače po parabole se děje klávesami A a D, stiskem J lze zvýšit jeho rychlost. Pro vypuštění asfaltového holuba, lépe řečeno zvolání „pull“, zmáčkněte tlačítko H, spoušť brokovnice pak zajišťuje klávesa S.

 Vzduchová pistole na 10 metrů
Hned na úvod je nutno podchytit přesnost střelce. Stiskem J se proto snažte zachytit poletující přímky co nejblíže středu terče, pokud nebudete příliš úspěšní, během závodu je nutno korigovat míření. Vlastní střelbu na terč pak znovu obstarává klávesa J, pohyb zaměřovače zajišťuje „kurzor“ W-A-S-D.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Rychlopalná pistole na 25 metrů
Také u druhé disciplíny s pistolí je klíčový začátek. Znovu tu úřaduje psychická pohoda střelce a klávesa J, jenž nastaví frekvenci dýchání. Snažte se zachytit značku co nejblíže středu. Pohyb nitkového kříže má na starost opět čtveřice tlačítek W-A-S-D, spoušť ovládá klávesa J. V každém kole vás čeká pět ran a jelikož času není nazbyt, je třeba pálit opravdu rychle. Osvědčilo se mi jednoduše jet zaměřovačem zprava doleva a mačkat spoušť - je s podivem, kolik desítek se tak dá nasázet. ;)

 Lukostřelba
K napnutí tětivy luku poslouží první stisk klávesy H. Během míření ovládáte poskakující zaměřovač kurzorovým uskupením W-A-S-D a druhým stiskem tlačítka H následně vystřelíte. Nezapomeňte sledovat sílu a směr větru, ať už na digitálním ukazateli, či na praporku vedle závodnice - účinky přírodních sil pochopitelně kompenzujte při míření. Se střelbou zrovna tak není dobré moc otálet, lukostřelkyně se vysiluje a zaměřovač s přibývajícím časem v důsledku toho zmenšuje.

 Vzpírání
ilustracni :) zdroj: tisková zpráva Dlouho neprobádaná záležitost… ovšem nakonec je ovládání na klávesnici tak jednoduché. K počátečnímu nabrání síly poslouží naše staré známé klávesy J a K, totiž jejich střídavé mačkání. Při nadhozu se současným stiskem tlačítek S a J vybarví dvojice modrých ukazatelů, pak už jen zbývá vydržet pár vteřin se zátěží na hlavou. K balancování se zdviženou činkou použijte tlačítka H a K. Beijing 2008 umí mimochodem vzpírání v trhu i v nadhozu, při variantě číslo dvě proto počítejte se zdvojenou fází nabírání síly a vybarvování modrých šipek.

Cyklistika, stíhačka družstev
Nabrání počáteční rychlosti po startu se děje střídavým mačkáním tlačítek A a D. Jakmile se cyklisti seřadí za sebe, stačí už jen udržovat rychlost… tentokrát klávesami H a K. Vlastní závod probíhá na stejném principu jako běhy na dlouhých tratích, postačí tedy kmitat ve volnějším tempu a ukazatel energie držet nejlépe kousek před ryskou. Únavu všech borců symbolizují známá malá srdíčka, po chvilce je proto nutné vyměnit vedoucího jezdce ve skupině (klávesa J) a poslat ho na konec vláčku, kde si energii jízdou v závěsu obnoví.

Kajak KI
Obrázek zdroj: tisková zpráva Jízda na divoké vodě patří k těm náročnějším disciplínám, i když osobně mi přijde mnohem snazší než kdysi v podání Summer Games od Accolade. Pohyb pádla zajišťují klávesy A+S (levá strana lodi) a H+J na pravé straně, přičemž tlačítka S a H obstarávají prudké obraty a dvojice A a J řekněme záběr pádla. Pokud je stisknete obě najednou, loď jede dopředu.

Při jízdě v kanále samozřejmě musíte sledovat branky a žádnou nevynechat (penalizace) trochu nešťastně ovšem hra řeší protivodné (červené) branky. Ty je pochopitelně zapotřebí projet „v protisměru“ jejich úspěšné zdolání je bohužel signalizováno až po návratu lodě za ně – z pohledu toku vody. Do poslední chvíle tak není jasné, zda-li byl průjezd v pořádku a případné vracení se stojí spoustu času.

Judo
Další tajemstvím zahalená disciplína. Zobrazující se šipky korespondují s tlačítky W-A-S-D, jejich včasné a správné stisknutí zajistí výhodu nad soupeřem. Každý úchop je hodnocen a objeví-li se nápis „šance“ přichází chvíle pro chvaty a hmaty. Ty jsou plně v režii kláves U, H, J a K, respektive jejich tajemných kombinací. Dokonce ani manuál nic neprozrazuje, prý to máme zkoušet. ;) Ačkoliv jsem se dočkal několika bodíků, neřku-li výher, vesměs šlo vždy o náhodu a „namačkání něčeho“. Dojde-li zápas až do fáze, ve které se oba soupeři dostanou do sevření, střídavým mačkáním tlačítek A a D se z něho lze vymanit.

Stolní tenis
ilustracni zdroj: tisková zpráva Tenis je ping-pong, při kterém jsou oba hráči na stole, praví klasik. Ping-pong v olympijském vydání se naštěstí ovládá jako každý druhý tenis, kurzorem (znovu W-A-S-D) pohybujete hráčem kolem stolu a zároveň též určujete směr odpalu míčku, rádoby barevná xboxová tlačítka potom určují druh úderu. Horní rotace je klávesa J, dolní rotace K, ke smečování slouží tlačítko U. Smeč ovšem funguje pouze v případě, naplní-li se žlutý ukazatel u hráčova jména. Podání mimochodem obstarává dvojice kláves J a K, pokud se vám podaří zastavit ukazatel síly na maximu, soupeř bude mít s odvracením veliké problémy.

Stáhněte si: Demo z Xbox Live

Související články: 1. část návodu, Recenze české PC verze, Novinky, Torino 2006 recenze, Athens 2004 recenze, Sydney 2000 recenze



Marek Beniač
autorovi je 27 let, dříve psal pro GamePort, pracuje v IT, nejraději má hry sportovní a závodní, případně akce všeho druhu, ostatní žánry ale též vyloženě nezavrhuje

 
 
Marek Beniač

Nejnovější články