To je poměr 6 ku 1 ve prospěch Wii. Xboxů 360 se prodalo 17 616 kusů, což je ve vztahu k Wii patnáctkrát méně. Pokračuje tak dominance Nintenda na Japonském trhu s konzolemi a nejenom to, tato dominance se dále se prohlubuje. Ohlédneme-li se do nedávné historie a porovnáme-li lokální soupeře, tedy Japonské výrobce Nintendo a Sony, respektive Wii a Playstation 3, tak v dubnu to bylo 4 ku 1 ve prospěch Nintenda, v květnu 5 ku 1 a nyní 6 ku 1.
Jak se tento vztah (poměr) bude vyvíjet do budoucna se dá těžko odhadovat, nicméně vysoká poptávka po konzolích Wii zřejmě bude pokračovat. Tento předpoklad vychází ze současné situace, kdy některé obchody nemají dost konzolí na skladě, takže nedokáží uspokojit poptávku a taky z toho, že Wii oslovuje nejširší publikum. Od Xboxu 360 se nějaké výkyvy směrem nahoru (ani dolů) očekávat nedají, konzole si drží konstantní popularitu a Sony se stále potýká se stejnými problémy jako v minulých měsících. Konkrétně, v posledních deseti letech sice byl jejich Playstation (One) a Playstation 2 v téměř neohrozitelné pozici, ale vysoká cena Playstation 3 a nedostatek her stále sráží její prodeje. V budoucnu by se to snad mělo zlepšit, jen co se objeví těch 380 nových herních titulů, které Sony slíbilo. Když se podíváme na globální čísla a celkové prodeje, stále vede Microsoft a Xbox 360, s asi 11 miliony prodaných konzolí. Wii už je těsně druhé, s 8,5 miliony. PS3 je na čísle 3,5 milionu.
Přístup k vývojářům se ale v případě Sony zdá v porovnání s konkurencí poněkud zvláštní. Pro poslední číslo PSM (Playstation Magazine) se na toto téma vyjádřil Jack Tretton (šéf Sony) a to v tom smyslu, že oni si vývojáře nekupují, čímž narážel na počínání Microsoftu a Nintenda. "Máme jiný přístup k exkluzivitě než někteří naši soupeři," řekl. A pokračoval: "My si exkluzivitu nekupujeme. Nefinancujeme vývoj. Neuplácíme někoho, aby vyvíjel jenom jen pro naší platformu". A dodal: "Získáváme tím, že říkáme: Můžete vytvořit lepší hru, když se budete soustředit na vývoj pro naší platformu. Budete nakonec více úspěšnější..".
Jak jsme se ale v redakci shodli, tento přístup má několik zásadních chyb, ačkoliv vypadá na první pohled fér. Už teď vychází většina titulů napřed na PC a Xbox 360 a teprve potom, často se čtvrtletním nebo půlročním zpožděním, se objeví na PS3 (viz například Rainbow Six Vegas, Colin McRae DIRT a nyní nejnověji MoH Airborne, konec srpna na PC/X360 vs. listopad na PS3). Přes všechny kvality hardwaru PS3, chtěl by hráč čekat x let na nějakou pecku a pak ještě půl roku, než se objeví na PS3, když už si všichni jeho kamarádi dávno hrají? A co na to říkají vývojáři? Tedy ti, kteří nákladný a oproti Xboxu složitější vývoj často hradí z vlastní kapsy? Nebyli by radši, kdyby jim někdo pomohl a občas tu káru táhnul s nimi? Názor si udělejte sami.
4. 7. 2007 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Podle dat shromážděných magazínem Enterbrain se v Japonsku za měsíc červen 2007 prodalo 270 974 konzolí Wii, zatímco konzolí Playstation 3 se prodalo 41 628.
zdroj: DailyTech, Gamesindustry