Takže teď je na řadě to nejpodstatnější, tedy výkonnostní srovnání s největšími rivaly na trhu. Pro mainstreamový čip Deltachrome S8 by měly být nejvážnějšími soupeři GeForce FX 5600 a 5600 Ultra a také Radeon 9600 a 9600 PRO. A právě na výkon předprodukčního vzorku Deltachrome S8 v porovnání s ATI Radeon 9600 PRO si posvítíli na serveru TechReport:

Na první pohled vypadá karta od S3 docela dobře. Má 8 plně funkčních renderovacích cest, 8 texturovacích jednotek a DDR paměti napojené na 128-bitovou sběrnici. Maximální FillRate čipu při taktu 300 MHz dosahuje 2400 MegaTexelů a 2400 MegaPixelů za sekundu. Takže překonává (při Multi-texturingu) Radeon 9600 PRO. Ale zatímco v tomto ohledu Deltachrome S8 doslova září, v jiných případech už na tom tento čip plně podporující DirectX 9 zase tak dobře není.
Asi jeho největší slabinou je paměťový řadič, který dokáže načítat data jenom ve velkých blocích. Přitom tento problém, při kterém je přenos dat z paměti do čipu dosti neefektivní, NVIDIA vyřešila už u čipu GeForce 3. Dalším problémem jsou potom nedodělané a neodladěné ovladače, produkující občas i nějakou tu chybu. I proto je třeba brát výsledky prozatím s rezervou.
zdroj: Techreport