zdroj:
tisková zpráva
Třetí díl odlehčené budovatelské strategie Tropico je první hrou v této sérii, která používá 3D herní prostředí. Engine přitom vývojáři z Haemimont Games použili svůj vlastní, který předtím odzkoušeli například na strategii Grand Ages: Rome. Ačkoli samotný engine neoplývá nejmodernějšími technologiemi (typu DirectX 11), dokázali s ním tvůrci hry téměř divy. Zejména prales ve hře vypadá naprosto fantasticky, stejně jako dynamicky měnící se denní doba a počasí. To vše má však jeden háček...
Ten háček se pochopitelně jmenuje velmi vysoké hardwarové nároky. Abyste si hru zahráli na nejvyšší detaily a včetně vyhlazování hran, musíte mít opravdu silnou grafickou kartu. Například v rozlišení 1680 × 1050 px včetně AA se na nejvyšší detaily dostane nad hranici 30 snímků za sekundu až GeForce GTX 275 a 285. U ATI Radeonů je situace o něco lepší, na "rudých kartách" totiž hra jede o něco lépe. I tak si však připravte nejméně Radeon HD 4870. Pokud navíc používáte HD rozlišení 1920 × 1200, potřebujete k překonání hranice 30 fps nejméně ATI Radeon HD 4890, lépe však některý z nových Radeonů HD 58x0.


Z výše psaného bohužel vyplývá, že drtivá většina hráčů bude muset snižovat detaily. My osobně hru kromě nejvyššího nastavení zkoušeli ještě střední. To sice vypadá o něco hůře, na druhou stranu už se v něm hra poměrně slušně hýba i na slabších počítačích. Pokud nepoužíváte vyhlazování hran, bohatě postačí i levný Radeon HD 4670 a v případě pokud si vyhlazování zapnete, stále pro plynulé hraní stačí i grafická karta na úrovni GeForce 8800 GT. Zklamaní budou jen majitelé SLI a CrossFire systémů, protože ani jeden z nich v Tropicu 3 nefunguje.

Co se týče náročnosti hry na výkon procesoru, ani ta není z nejmenších. Na druhou stranu hra jako jeden z mála titulů dokáže využít všech jader u vícejádrových procesorů, pokud tedy máte takový čip v počítači, neměli byste mít žádný problém. Pokud naopak používáte dvoujdárový procesor, měl by tikat na co možná nejvyšší frekvenci, protože rozdíl mezi Core 2 Duo procesorem na 3,6 GHz a jeho čtyřjádrovou variantou je už poměrně malý.

Nakonec se ještě zastavíme u snižování detailů, kterému se nejspíš drtivá většina z vás nevyhne. Pokud potřebujete razantně navýšit počet fps, je nejlepší volbou snížení View Distance. To totiž sníží dohlednost jen u těch nejmenších objektů, jako jsou kameny na pláži a rozdíl ve výkonu je přitom propastný - snížením tohoto nastavení získáte téměř dvojnásobek snímků za sekundu. Také vypnutí trávy (Grass) vám pomůže o několik snímků za sekundu, přičemž rozdíly v grafice nejsou téměř patrné. Naopak spíše nedoporučuji vypínat stíny. Jejich snížením sice framerate rapidně vzroste, grafika hry však hodně ztratí.




vlevo minimální detaily, vpravo maximální detaily
V případě, že máte opravdu slabý počítač a chcete hru rozjet bez ohledu na nastavení, je pro vás naděje ve snížení úplně všech detailů. Grafika hry pak sice vypadá velmi chudě, nicméně framerate raketově vyleptí vzhůru a například na kartách GeForce GTX 260 (192 SP) pak hra létá nad hranicí sta snímků za sekundu - více o Tropico 3, které u nás vyjde 23. října v češtině, v dřívějším zpravodajství:
Česká verze Tropico 3 dříve [24.9.2009 19:19 - jd]
Demo Tropico 3 lokálně [11.9.2009 17:17 - jd]
Diktátorské potíže z Tropico 3 [25.8.2009 14:14 - levis]