Technické parametry a balení HyperX Cloud Alpha
Herní headset HyperX Cloud Alpha přichází na trh s technologií, která má být dle výrobce přelomová. Jsou jí dvoukomorové měniče zajišťující výrazné podání basů bez ovlivnění středů a výšek. Při tom už měniče předcházejícího modelu byly pro své kvality chválené, na místě je tedy Cloud Alpha se staršími Cloud II srovnat. Nejprve ale k parametrům:
HyperX Cloud Alpha | |
Typ sluchátek | Uzavřená |
Frekvenční rozsah | 13–27000 Hz |
Prostorový zvuk | stereo |
Impedance | 65 Ω |
Citlivost | 98 dB/mW |
Měniče | Dvoukomorové – 50 mm |
Výbava | Ovládání hlasitosti, 1,3m odpojitelný kabel, mikrofon s funkcí potlačení okolního hluku |
Celková hmotnost | 336 g |
Kompatibilita | PC, Xbox One, PS4 (cokoli s 3,5mm jack) |
Cena | 2590 Kč |
Protože jsem sám vlastníkem headsetu HyperX Cloud II, vím, jakým luxusem se nebálo balení staršího modelu majitele ohromit. To je bohužel v případě HyperX Cloud Alpha zklamání. Obsah balení byl následující:
- Samotný headset s náušníky ze syntetické kůže a paměťové pěny
- Odpojitelný mikrofon
- Odpojitelný 1,3m kabel s ovládáním hlasitosti
- Prodlužovací 2m kabel
- Látkový pytlík
Balení ve srovnání s minulým modelem zchudlo. Nejen že pěnové polstrování krabice bylo vyměněno za průhledný plast, také dodávaný pytlík není, co býval. Namísto protinárazového materiálu je teď vyroben z prosté látky, která nanejvýš zabrání znečištění sluchátek.
Co však osobně považuji za nejzásadnější změnu, je absence druhého páru náušníků. Sluchátka Cloud II měla v balení navíc ještě jedny náušníky s vyšší propustností zvuku, které mohl uživatel s výchozími kdykoli vyměnit, pokud potřeboval menší odhlučnění. U Cloud Alpha si budete muset vystačit s jedním párem náušníků z koženky s vysokou zvukovou izolací.
Co Cloud Alpha a pohodlí?
Ani si nepamatuji, kdy se mi za bezmála dva roky používání HyperX Cloud II stalo, že bych pocítil nějaké nepohodlí. V případě HyperX Cloud Alpha však brzy nastal opak. Náušníky neobklopí ucho tak dobře jako ty, kterými disponuje starší model. Polstrování není tak velkorysé, takže ušní boltce, alespoň v mém případě, udržovaly neustálý kontakt s plastovými kryty měničů. Tomu nijak nepomohla ani skutečnost, že namísto cca 3mm polstrování měničů Cloud II jsou ty v Cloud Alpha přetaženy jen tenkou látkou.
Každý má samozřejmě jiné uši, takže jsem chtěl zjistit, jak budou sluchátka sedět někomu jinému. Navštívil jsem tedy dva známé, kteří se v hudební branži dlouhodobě pohybují. Aniž bych jim řekl, co si myslím, nechal jsem je srovnat HyperX Cloud Alpha a Cloud II. Zcela nezávisle na sobě mi potvrdili moje domněnky. Sluchátka Cloud Alpha nejsou tak pohodlná, jako jejich předchůdce Cloud II.
Musíme však doplnit, že starší headsety HyperX Cloud a Cloud II nebyly úplně ideální pro jedince s větší hlavou. To novinka Cloud Alpha celkem spolehlivě řeší: na posuvnících přibyly dvě zarážky, takže nyní lze na každé straně prodloužit hlavový most přibližně o další centimetr.
Zaměříme-li se na kvalitu zpracování, musíme konstatovat, že je opravdu špičková. Headset HyperX Cloud Alpha disponuje téměř identickou konstrukcí jako dřívější model Cloud II, došlo prakticky jen k designovým úpravám. A z vlastní zkušenosti mohu říci, že konstrukce snese i nemilosrdné zacházení.
Pružný hlavový most je potažen umělou kůží, vidlice jsou z kovové slitiny v červené barvě. Mušle mají krytí z kombinace kovu a plastu. Plast je to však velmi kvalitní a pevný, takže se není třeba bát nalomení. Konstrukce neprojevuje žádnou vůli ani nedochází k vrzání. Na levém náušníku zespoda jsou dva 3,5mm jack konektory. Slouží pro připojení mikrofonu a audio kabelu s ovládáním.
HyperX Cloud Alpha – reprodukce hudby
Nemohu si pomoci, ale v porovnání s Cloud II nemohu HyperX Cloud Alpha nijak vychválit. Bez přímého srovnání lze říci, že jde o jedny z nejlépe hrajících sluchátek v této cenové kategorii, postavíme-li však Cloud Alpha proti Cloud II, novinka úrovně staršího modelu nedosáhne.
Technologie dvoukomorových měničů, kterou u HyperX do Cloud Alpha implementovali, má zajistit silné podání basů bez kompromisů v čistotě projevu středů a výšek. Paradoxně jsem měl pocit, že došlo k přesnému opaku. Kdyby mi někdo dal do ruky HyperX Cloud Alpha a Cloud II a já měl hádat, která sluchátka disponují popsanou technologií, bez váhání bych řekl, že Cloud II.
Někdo by mohl nedostatky připsat krátkému zahoření. Nevím, jak dlouho byla sluchátka v provozu než přistála u mě, já je ale několik hodin používal a žádná změna v podání zvuku nenastala. Také uznávám, že mohu být ovlivněn časem stráveným s Cloud II, proto jsem opět zašel za zmíněnými hudebníky a provedl stejný postup jako v případě testu pohodlí. Neřekl jsem jim, co si myslím, a nechal jsem je sluchátka pořádně ozkoušet. Oba jsou to zkušení multiinstrumentalisté, takže jsem je shledal více než kompetentními k hodnocení zvukového projevu ještě relativně cenově dostupných sluchátek.
Na závěrech jsme se až na drobnosti opět shodli. HyperX Cloud Alpha mají jednoznačně hlasitější basy než Cloud II, do jisté míry to však limituje středy a výšky. Zatímco Cloud II udržuje všechny zvukové složky v rovnováze, Cloud Alpha balí projev do jakéhosi basového smogu. V porovnání se starším modelem tedy hudba postrádá hlubší dynamiku a jednotlivé nástroje jde v ní hůře rozlišit.
Po úplnost dodávám, že jsme zvukový výstup testovali v běžných domácích podmínkách, v jakých bude většina uživatelů pravděpodobně sluchátka provozovat. To znamená zapojení do obvyklých přístrojů typu notebook nebo stolní PC s integrovaným zvukovým čipem (Realtek).
HyperX Cloud Alpha ve hrách
Herní headset ale samozřejmě není záležitost pro audiofily, proto je nejdůležitější, jak si HyperX Cloud Alpha vede ve hrách. Silné basy zajišťují potřebnou údernost, což znamená, že všechny náhlé zvuky, jako kroky nebo střelba, jsou dobře slyšet a také jejich lokalizace je velmi snadná. V tomto případě neváhám tvrdit, že si sluchátka Cloud Alpha vedou lépe než Cloud II. Nevadí v tomto případě ani absence oficiální podpory zvuku 7.1, která oproti předchůdci ubyla. I při stereofonním provozu lze díky kvalitě sluchátek ruchy zřetelně zacílit.
Mikrofon, jakožto důležitá část každého herního headsetu, je u HyperX Cloud Alpha naprosto stejný jako u předchozího modelu. Potlačení okolního hluku funguje dobře a úspěšně eliminuje nežádoucí zvuky, jakými může být psaní na klávesnici, vrzání židle nebo řinčení tramvaje na ulici. Také kvalita, ve které sluchátka pořizují nahrávku, je dobrá. Zvuk je čistý, bez praskání, i když občas působí, jakoby mluvící osoba měla ucpaný nos. Na vážnou videoprodukci to nebude, pro komunikaci s přáteli po internetu nebo streamování se však jedná o zcela vyhovující řešení.
Hodnocení sluchátek HyperX Cloud Alpha
Jako celek na mě působí HyperX Cloud Alpha jako headset, který na trh výrobce uvedl z pozice silného brandu. Zatímco starší modely musely kvality příslušenství HyperX prokazovat, Cloud Alpha má cestu k zákazníkům zlatem dlážděnou, a výrobci to umožnilo ušetřit, kde se dá. Oproti předchozím modelům počítejte s výrazně chudším balením. HyperX Cloud Alpha je zároveň čistokrevný herní headset, nikoli univerzál, který by dokázal podržet při hraní a zároveň poskytnout vyvážený hudební zážitek.
V žádném případě to neznamená, že HyperX Cloud Alpha je špatný headset, jen zkrátka nedosahuje standardu, který jeho předchůdci za poslední roky nastavili. Pravděpodobně je to jeden z nejlepších headsetů na trhu, já zkrátka jen nevidím důvod, proč dát přednost HyperX Cloud Alpha před Cloud II, když jsou v současnosti oba modely za identickou cenu.
Klady
- Pevná konstrukce a kvalitní zpracování
- Odpojitelný kabel
- Dobrý mikrofon
- Jasný prostorový zvuk
Zápory
- Kompromisy v pohodlí
- Osekané balení oproti předchůdci
- Příliš výrazné basy