Z projevu Phila Harrisona se dají vypíchnout některé klíčové informace. Pouštěná dema zatím nejsou k dispozici, neboť kamery v sále nebyly připuštěny, prý to ale stálo za to. Takže, co je nového, co je potvrzeno a na čem vlastně Sony a spol. teď pracuje? Klíčové body:
- Sony neočekává, že přítomnost Xbox 360 na trhu nějak změní její strategii. Ani první Playstation totiž nebyl na trhu jako první.
- Sony by chtěla zaručit, že veškerý obsah vytvořený privátně nebo profesionálně bude odpovídat jejím standardům.
- Není důvod, aby Playstation 3 byl omezený jenom na jeden druh obsahu. Tedy na hry. Filmy, hudba, fotky budou podporovány přes síť.
- Na PS2 bylo těžké programovat, protože měla proprietální a s ničím nepodobný design. PS3 využívá programovací jazyky jako C++.
- Software bude od samého počátku (defaultně) "Region Free". Bude jen na vydavatelích, jestli do svých her nějakou regionální ochranu dají nebo ne.
- Konečná verze ovladače bude představena na E3. Soudní spory s Immersion Technology týkající se "vibrace" na to nebudou mít vliv.
- PS3 bude mít od začátku přidělenou největší výrobní kapacitu v historii firmy, aby se předešlo nedostatkům v zásobování.
- PS3 bude podporovat všechny TV standardy. Včetně 1080p a Full Hi-Def.
- Epic (Unreal Engine 3), AGEIA (PhysX 2.4) a HAVOK (HAVOK Complete XS 3.3) naladí svoje produkty aby využily plný potenciál IBM Cell SPU a RSX GPU.
- Kompletní vývojářské nástroje se vším všudy budou dostupné pro vývojáře v dubnu na E3, pro ostatní jinak v červnu.
- Sony spouští SCE Worldwide Studios e-Distribution. Chce přilákat vývojáře s novými nápady, kteří potom budou smluvními partnery regionálních kanceláří Sony. Hry takto vytvořené budou distribuovány online. Systém by měl být plně zpětně kompatibilní s PS1 a PS2.
zdroj: ShackNews