Sony si patentovala technologii na blokování bazarových her
zdroj: tisková zpráva

Sony si patentovala technologii na blokování bazarových her

3. 1. 2013 14:48 | Hardware | autor: Petr Poláček |

Z naštvanosti velkých firem nad tím, jak jim z bazarového prodeje her neteče ani kačka, vznikly dnes tak běžně užívané season a multiplayer passy. Nikdo už to moc neřeší, ale jak nás to před pár lety štvalo, vzpomínáte? Čas otupí mnoho rány a sváry, ale také přináší nové. Pokud si myslíte, že zmíněná naštvanost velkých firem je už skrze season passy vyřešena, tak nemáte pravdu. Téma bazarových prodejů bude na stole tak dlouho, dokud bazarovky pofrčí, což se stále děje. A téma, jak tomu zamezit nebo jak z toho pro herní firmy vytáhnou nějaký peníz, bude tedy na stole také.

Spekulace z března minulého roku o tom, jak se bude jmenovat čtvrtá generace konzole PlayStation (Orbis) byla doprovázena zvěstí, že nový hardware bude vázat každou jednotlivou hru na jeden PSN účet a nebude tedy možné spustit hru pod jiným PSN účtem. Nemluvě o tom, že každou hru bude nutné aktivovat online. Nyní se na to konto objevil na NeoGafu výcuc z patentu (bacha, link je rovnou na PDF), který japonská Sony podala minulý rok. Týká se technologie, co by si chytře každou hru, DVD, Blu-ray a jiný zábavní obsah infračerveně otagovala a, aniž by se někam musela přeposílat data, tak by nepovolila použít tento obsah na jiném stroji či jiném účtu. Systém by před spuštěním přečetl tag z jiné mašiny a nepovolil by ji spustit.

Ještě, než se začneme všichni sborově rozčilovat, tak je nutné zdůraznit, že jde o spekulace a navíc nelze automaticky předpokládat, že taková technologie bude v praxi použita. Znamenalo by to vybudovat poměrně složitý systém, který by využití technologie podporoval. Použití online aktivace hry nebo její vázání na jeden PSN účet je mnohem jednodušší a dá se implementovat v rámci současného systému. Navíc má Sony historii podaných patentů, které nikdy nebyly využité, jelikož vznikly třeba jako vedlejší produkt jiného, hlavního, výzkumu.

Šéf americké větve SCEA se také minulý rok vyjádřil mimo záznam analytikovi Michaelu Pachterovi, že je osobně proti blokování her ze sekáče, protože jde o politiku, která jde proti zákazníkovi a jeho zvyklostem. Jinak se na to konto nikdo ze Sony nevyjádřil, i když ani tohle nelze považovat za oficiální vyjádření.

Vlastně nebude trvat nijak zvlášť dlouho, než se dozvíme, co vlastně Sony s další PlayStation konzolí plánuje nebo naplánovala. Prozatím se nejčastěji spekuluje o tom, že ji Sony představí před E3, ukáže ji na E3 a co bude dál, to už je jedno. Takže ještě pár měsíců budeme snad moudří. Ta jistota vychází z faktu, že pokud by Sony výše zmíněnou technologii opravdu chtěla použít, tak to musí oznámit hned s oznámením konzole, poněvadž představuje výrazný zásah do způsobu, jakým většina z nás konzumuje hry.

Nejnovější články