Sony si patentovala biometrické ovladače a handheld
zdroj: tisková zpráva

Sony si patentovala biometrické ovladače a handheld

2. 11. 2011 19:49 | Hardware | autor: Aleš Smutný |

Budoucnost je tady! Dobrá, ještě tu není, ale už se patentuje.

Sony si totiž patentovala systém biometrických ovladačů (DualShock 3 a PS Move) a handheldů (PS Vita). K čemu taková věc je? Měří vám tři věci. Galvanický odpor kůže, elektro-kardio data a elektro-svalová data, tedy vlhkost kůže, tep a pohyb svalů. Klíčovou otázkou tedy nyní jistě je „proč?“.


Hra by mohla podle dat reagovat na to, v jakém stavu asi jste. Kupříkladu zbraně by se dle hladiny vašeho stresu mohly měnit. A to jak ve smyslu, kdy by vám hra pomáhala, tak naopak ve smyslu, kdy by hra reflektovala váš stav. Sony prý uvedla příklad, v němž se odstřelovačská puška chová při zaměření klidněji, pokud jste klidní i vy. Napětím svalů byste se mohli bránit útoku, hra by mohla odhadnout sílu bloku. A tím onen potenciál nekončí.

Jako hodně velká hudba budoucnosti zní to, že by se postava chovala trochu dle vašeho stavu. Pokud budete nervozní, může se potit, třást... Naopak velmi chytře působí poznámka, že při známce stresu může hra na vaši postavu aplikovat nával adrenalinu, takže budete rychlejší, přesnější, prostě jak to znáte z podobné situace. Velmi zajímavě pak mezi nápady i zní to, že by se hudba mohla dle míry vašeho vystresování měnit. Jakožto notorický strašpytel u hororových her si umím představit znásobené peklo na zemi.

Teoreticky je to velmi zajímavý koncept, který by ovšem vyžadoval adaptaci herního systému od samotných vývojářů, což nám dává další vývojovou větev typu Kinect. Pravdou ale je, že Sony se snaží propojovat tradiční hry a pohybové ovládání PS Move, takže právě cesta biometrických ovladačů na vašem běžně používaném herním zařízení není vlastně vůbec mimo. Jde jen o to, jak se celý systém uchopí.

Nejnovější články