Oblivion vs. nejlepší hardware dneška
zdroj: tisková zpráva

Oblivion vs. nejlepší hardware dneška

27. 4. 2006 21:21 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jak zjistili na FiringSqad, Oblivion dokáže těžit z procesorů s více jádry.

Takže pokud máte nějaký Athlon 64 X2, nastavte si nižší rozlišení, třeba 640x480 nebo 800x600. Mělo by se vám to vyplatit. Rozdíl mezi Athlonem 64 s jedním jádrem a dvoujádrovým X2 pak může být až 16%. Upravením těchto parametrů v souboru Oblivion.ini (je v c:\Dokumenty a Nastaveni\uživatel\Dokumenty\Moje hry\Oblivion) si můžete výkon ještě nepatrně zvýšit. Další podstatnou věcí je, že u této hry záleží na velikosti L2 cache procesoru. Čím větší, tím lepší. Mezi 512 KB L2 cache a 1 MB L2 cache je rozdíl 3 až 5 procent. Shrnuto, podtrženo. Pokud máte nějaký procesor se dvěma jádry nebo procesor s velkou cache, můžete si být jisti nárůstem výkonu o 15-20 procent. Třeba Opteron 165 na 1,8 GHz (za 330 USD) má dvě jádra a každé s 1 MB cache + je možné ho bez problémů přetaktovat.

Druhou kritickou součástí systému je pochopitelně grafická karta. No a grafickým kartám se zase věnují v testu na AnandTechu. Dlužno dodat, že nevyzkoumali prakticky nic nového. Tedy lépe řečeno nic, co bychom už nevěděli. Takže v high-endu nejlépe sedí Oblivion novým grafickým kartám ATI. Stejně to ale stačí v rozlišení 1280x1024 + HDR (High Dynamic Range colors) v případě RADEONu X1900 XTX jenom na 32,6 fps (míněno v nejnáročnějším prostředí). S CrossFire X1900 XT se pak dostanete na 46,1 fps. Ale to jsou systémy, za více než 1000 USD.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

O to zajímavější je kategorie main-streamu, karty do 300 USD. Což ale v tomto případě znamená GeForce 7900 GT nebo RADEON X1800 XT. Nelekněte se, i tady je navzdory nižšímu rozlišení a sníženým detailům situace kritická. V 1024x768 + HDR je RADEON X1800 XT na 42,4 fps, druhá nejrychlejší karta GeForce 7900 GT na 33,5 fps. Na všech ostatních je tedy vhodné vypnout HDR a další efekty, popřípadě přizpůsobit nastavení vaší konfiguraci všemi možnými způsoby.
zdroj: AnandTech

cappy

Nejnovější články