Nvidia odhalila DLSS 3.5, všechny RTX karty budou opět chytřejší
zdroj: CD Projekt RED

Nvidia odhalila DLSS 3.5, všechny RTX karty budou opět chytřejší

29. 8. 2023 14:00 | Hardware | autor: Aleš Tihlařík |

Zkratka DLSS označuje Deep Learning Super Sampling, tedy technologii doostřování obrazu za pomoci strojového učení. Nvidia ji začala používat u první generace grafických karet RTX (série RTX 20) a je nutno dodat, že od verze 1.0 už stihla ujít opravdu dlouhou cestu. Verze 2.0 díky silnějšímu hardwaru a schopnější neuronové síti přinesla prakticky dvojnásobný výkon s kvalitnějším obrazem, rok stará 3.0 pak dodala „magické“ dopočítávání snímků.

Jak už číslovka 3.5 napovídá, taková revoluce nás tentokrát nečeká. Majitelé jakékoliv karty řady Nvidia RTX (ano, včetně nejstarších RTX 20xx) by se však přesto měli mít na pozoru, protože se brzy dočkají nové technologie Ray Reconstruction, sloužící k odstranění šumu pomocí AI. Pokud totiž dosavadní vychytávky řad RTX trpěly nějakým neduhem, byl to právě šum, patrný hlavně v tmavých koutech u nejrychlejších nastavení DLSS.

zdroj: Nvidia

Technologie DLSS 3.5 by ovšem tyto nežádoucí jevy měla omezit na minimum – samozřejmě opět s pomocí neuronové sítě, která se tentokrát učí na specifičtějších scénářích a na pětkrát větším množství dat, než tomu bylo v případě DLSS 3.0. Teoreticky se tedy při využití RTX a DLSS dočkáme podobného výkonu jako doposud, ovšem s podstatně vyšší kvalitou obrazu. Ray Reconstruction pak využijí i profesionální uživatelé, konkrétně pak při renderování. Zpočátku se podpora bude týkat aplikací a platforem Chaos Vantage, D5 Render a Nvidia Omniverse.

zdroj: Nvidia

DLSS 3.5 bude veřejnosti dostupná na podzim, kdy bude k dispozici ve hrách Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal with RTX a Alan Wake 2. Startovní line-up sice není nikterak široký, je však vysoce pravděpodobné, že další tituly s podporou Ray Reconstruction budou následovat v brzkém sledu.

Nejnovější články