Pokud jsme tehdy psali o tom, že ATI pro svůj produkt ještě nenašla odběratele, tak to už dávno neplatí. V březnu tohoto roku si IMAGEON 2300 vyhlédla korejská společnost LG a rozhodla se na jeho základě postavit herní telefon LG SV360. ATI tím odstartovala skutečnou revoluci. IMAGEON 2300 je totiž nejméně 5 krát rychlejší, než cokoliv, co se objevilo na trhu předtím. Je schopný vykreslovat až 1 milion pixelů za vteřinu a 10 000 trojúhelníků na LCD displej o velikosti 320 x 240 bodů. LG jeho schopností pochopitelně bohatě využila, takže model SV360 obsahuje 3D uživatelské rozhraní, stereofonní reproduktory a také gyroskopický senzor, díky kterému je možné ovládat hry pouhým nakláněním telefonu.
ATI nyní spolupracuje s největšími výrobci telefonů a tvůrci obsahu (tj. her). Snaží se o to, čemu pracovně říká "kultivace mobilního 3D ekosystému". Cílem tohoto snažení je učinit hraní náročných her na mobilních telefonech naprosto běžnou záležitostí. Dlužno dodat, že by se jí to mohlo pohodlně podařit, protože konkurence v této oblasti, kulantně řečeno, poněkud spinká. To však neznamená, že ATI bude mít na růžích ustláno navždy. Včera Imagination Technologies představila veřejnosti svoje čipy PowerVR SGX ze série 5, které jsou pořádně našlapané, mají unifikované shader jednotky s podporou Open GL 2.0 i Microsoft SM 3.0 a přesto že jde o 8x2 mm čipy, zvládnou i kompresi textur. Na telefonech něco nevídaného. Navíc v budoucnu určitě přijde NVIDIA se svým "GeForCellPhones" nebo Atsana Semiconductor s podobným řešením. Uvidíme. Na závěr pouze dodám, že LG SV360 (info u ATI) je prozatím dostupný pouze na domácím trhu. V Evropě by se měl objevit až na konci roku - a to se říká kdo ví jestli.
30. 7. 2005 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Ještě v minulém roce jsme vám přinesli krátkou zprávičku o dokončení vývoje multimediálního grafického čipu ATI IMAGEON 2300 pro mobilní telefony.
zdroj: Techimo
