Jeho autoři tvrdí, že díky němu bude možné vytvářet hry s realistickým fyzikálním modelem. To jest s takovou fyzikou, s jakou se běžně setkáváme v přírodě. Hráči tak budou mít příležitost působit na každý objekt ve hře a užívat si dokonalou interaktivní virtuální realitu.
Historie firmy je sice krátká (založena 2002), ale poměrně zajímavá. Nejprve se zabývala síťovými technologiemi. A teprve až potom se začala zajímat o vývoj samostatného a úzce specializovaného čipu na simulaci fyzikálního modelu ve hrách. Přičemž jejich PPU (Physics Processing Unit) má zřejmě budoucnost, protože se jeho podporou vážně zabývají vývojáři vyvíjející hry pro Ubisoft a očekává se, že další, podobné společnosti, budou brzo následovat. S financováním projektu by rovněž neměl být problém, firma má na další rozvoj nashromážděno 38 milionů dolarů a další slušnou sumu přislíbenou.
Hlavní výhodou PPU oproti obdobným řešením založených pouze na čistě softwarové bázi je vysoká výpočetní síla a schopnost zpracovávat v reálném čase velké množství vzájemně kolidujících objektů. Zatímco takový Half-Life 2 se musí spokojit s 10 až 100 vzájemně reagujícími objekty, PhysX už teď zvládá více než 30 000. Pokud vše půjde podle plánu, setkáme se s prvním systémem založeným na PPU už na vánoce 2005. Kompletní rozhovor se šéfem AGEIA Technologies, s Manju Hegdem, naleznete zde.
13. 4. 2005 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
AGEIA PhysX je prvním zcela nezávislým procesorem určeným pro osobní počítače na zpracování fyziky.
zdroj: TeamXbox